Kezdőlap Kecskemét Budapest 10-ből 9 fogyasztó közvetlen kapcsolatot lát azéghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlákközött

10-ből 9 fogyasztó közvetlen kapcsolatot lát az
éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák
között

Egyértelmű összefüggést lát a megkérdezett fogyasztók közel 90 százaléka a
klímaváltozás és az emelkedő energiaárak között – derül ki a Schneider Electric
felméréséből. Sokan tartják fontosnak, hogy olyan otthonban éljenek, mely
nettó zéró kibocsátású, vagyis nem bocsát ki annál több üvegházhatású gázt,
mint amennyit el is tud nyeli, azonban a megkérdezettek kevesebb mint
harmada látja úgy, hogy ilyen ingatlan kialakítására reális esélye is van.
Vonzó a fenntartható életmód a fogyasztók számára és kiemelt prioritásként kezelik
az otthoni energiahatékonyságot – többek között ezek a legfontosabb megállapításai
a Schneider Electric által készített felmérésnek. Az energiamenedzsment és ipari
automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kutatása során a
megkérdezettek 86 százaléka gondolta úgy, hogy az éghajlatváltozás az
energiaszámlák emelkedéséhez vezet, és az egyéneknek nagyobb szerepet kellene
vállalniuk a klímaváltozás megállításában.
A felmérés alapján a válaszadók 72 százaléka kiemelten fontosnak tartja, hogy
csökkentse személyes szén-dioxid-kibocsátását, a megkérdezettek több mint fele, 55
százaléka pedig kifejezetten prioritásnak tekinti, hogy nettó zéró kibocsátású legyen
az otthona. Azonban mindössze 31 százalékuk látja úgy, hogy reális esélye van arra,
hogy ezeket el is érje. Szintén 55 százalék azok aránya, akik szerint a
magánszemélyeknek fontos szerepük van a klímaváltozás elleni küzdelemben.
A felmérésben a válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az intelligens
otthoni technológiák segítenek fenntarthatóbbá tenni az otthonát, 54 százalékuk
pedig azt várja, hogy új otthonát vagy lakását intelligens eszközökkel szereljék fel. Ez
az eredmény 13%-os növekedést jelent a korábbi, 2020-as kutatáshoz képest.
A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek átlagosan közel 2000 eurót
hajlandóak költeni a következő 12 hónapban otthonuk energiahatékonyságának
javítására. Azok körében, akik viszont már rendelkeznek okosotthon
berendezésekkel és megtapasztalták, hogy milyen előnyökkel járnak, jóval nagyobb
a költési hajlandóság, ők akár 2600 eurónál többet is fordítanának erre a célra a
következő egy évben.
“Az energiaárak emelkedésével és a minden eddiginél magasabb megélhetési
költségekkel, valamint az egyre több eszközzel és elektromos járművel az utakon, az
otthoni energiagazdálkodás ma az egyik legnagyobb figyelmet igénylő terület a
fogyasztók, az ingatlanfejlesztők, a vállalkozások és a kormányok számára
világszerte. Felmérésünk adatai azt mutatják, hogy sokan szeretnének változtatni, de

Sajtóközlemény

2
Schneider Electric – kommunikációs igazgató – Tengelits András, Tel: +36302053392; [email protected]
Schneider Electric – PR ügynökség – Németh-Simkó Judit; Tel: +36303006855; [email protected]

Internal

pesszimisták azzal kapcsolatban, hogy milyen változást érhetnek el. A jövő azonban
valóban a mi kezünkben van, mivel a modern otthoni energiagazdálkodási
technológiák segítségével fenntarthatóbbá tudjuk tenni a lakásokat. A változás
legnagyobb akadálya jelenleg a gondolkodásmódunk. Olyan pszichológiai
akadályokat hoztunk létre, amelyek azt eredményezik, hogy kibújunk a cselekvés
felelőssége alól. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az energiafogyasztást
csökkentő intelligens digitális megoldások alkalmazásával, a fosszilis tüzelőanyagok
tiszta villamos energiával történő helyettesítésével egyénenként is hozzájárulhatunk
az egészségesebb bolygóért folytatott globális harcunk sikeréhez. Ráadásul úgy
tehetünk jót a környezetünkért, hogy közben a kényelmünket sem kockáztatjuk” –
mondta el a jelentés elkészítését szakértőként segítő Jaap Ham, az Eindhoveni
Műszaki Egyetem Ipari Mérnöki és Innovációs Tudományok tanszékének docense.
A kutatásról 
A Schneider Electric okosotthon kutatása 4000 válaszadó megkérdezésével készült 2020 harmadik
negyedévében 4 országban, az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és Svédországban.
A Schneider Electricről 
A Schneider célja képessé tenni mindenkit arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló
energiából. Hidat képezni a fejlődés és a fenntarthatóság között, mindenki számára. Ezt úgy hívjuk: Life Is
On. 
Küldetésünk, hogy digitális partnerként segítsünk a fenntarthatóság és az energiahatékonyság elérésében. A
vállalat élen jár a digitális átalakulásban, világszínvonalú folyamatokat és energiagazdálkodási
technológiákat integrál, vezető megoldásokban egyesíti az egész életciklust átölelő, a végponttól a felhőig
összekötő vezérlőket, szoftvereket és szolgáltatásokat, integrált irányítást kínálva az otthonok, épületek,
adatközpontok, az infrastruktúra és a különböző iparágak számára. 
 
A Schneider Electric Magyarországon 
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató
társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós
feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van
Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front
Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai
központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global
Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.  A Schneider Electric 2022 szeptemberében jelentette be,
hogy 16 milliárd forint értékű beruházással új gyártó üzemet épít Dunavecsén, ahol várhaóan 2024-ben
indulhat meg a termelés.
A Schneider Electric-et a Joint Venture Szövetség 2022-ben nagyvállalati kategóriában a Jövő vállalatának
választotta.
https://www.se.com/hu/hu/