Az Erato/Warner új megjelenésén ismét egy kiemelkedő képességű ifjú zongoristával ismerkedhet meg a világ.
A huszonhárom esztendős francia zongorista ötéves korában kezdett el zongorázni és már egy évtizeddel ezelőtt – vagyis 2012-ben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megnyerte a Montrond-les-Bains Nemzetközi Zongoraversenyt a tizenhét éven aluliak kategóriájában; majd két hónapra rá az Ifjú Tehetség Díját is a Francia Nemzeti Versenyen.
Ezek alapján 2013 őszétől pedig– még csak tizennégy esztendősen – Lyonban már a konzervatórium növendékeként folytathatta tanulmányait.
De ezzel még nem volt vége a sorozatnak: nálánál kétszer idősebb mezőnyben nyerte meg Aix-en-Provence-ban a Nemzeti Zongoristák Éjszakája Verseny első helyét is. Aztán 2015-ben az Orleans-i Brin d’herbe Nemzetközi Verseny Kurtág-díját is elhozta.
Kim Bernard fiatal francia zongoraművészre napjaink egyik leghíresebb gordonkaművésze is felfigyelt – és segítő kezet nyújtott neki: ennek köszönhetően első albuma a Gautier Capuçon Alapítvány támogatásával jött létre. A francia csellista által létrehozott alapítvány ugyanis kimondottan azzal a céllal jött létre, hogy tanulmányaik és karrierjük támogatásában mentorálással segítse a kimagasló tehetségű fiatal zenészeket – ide értve profi karrierjük elindítását és bemutatkozó lemezük megjelentetésében való segítségnyújtást.
Kim Bernard szép történeti-logikai és esztétikai-érzelmi szálat fonva építi fel programját: melyben Fredéric Chopin No.4 Balladájával nyitja a sort – majd az op.57 Berceuse,és az az op.60 Barcarolával folytatja. A közép-részben Claude Debussy-é a főszerep: tőle a Boldog szigetet majd az Images (Képek) sorozat három részletét halljuk: A fények játéka a vízen, a Rameau emlékére, és a Tétel címűeket. A lemezt pedig Maurice Ravel: Couperin síremléke című sorozatával zárta le.
Kim Bernard számára hallhatóan kedves és karakteréhez közel álló ez a Chopin, Debussy és Ravel zongoraműveiből álló – kimondottan franciás és francia indíttatású műsor. Előadása nagyon kifinomultnak és intelligensnek hat – történetszövései igazán lírikusak, billentése pedig finom és érzékeny. Tisztán és közönségét megszólító gesztusokkal játszik mindvégig: legyen szó a Chopin romantikus mesterdarabijairól, Debussy impresszionisztikus látomásairól, vagy Ravel neo-barokk tanulmányairól.
Kim Bernard zongoraműveinek felvétele igazán méltó kezdet: a Gautier Capuçon Alapítvány és az Erato/Warner első közös lemezén szórakoztató és emlékezetesen szép előadásokat hallunk.