Kezdőlap Gasztro Így vásárolnak háztartási kisgépeket a magyarok

Így vásárolnak háztartási kisgépeket a magyarok

Budapest, 2022. október 28. – Kiemelten fontossá vált a magyarok számára a kis háztartási gépek vásárlásánál, hogy mennyi időre jár garancia a termékhez és mennyi ideig érvényesíthető a csere, valamint a javítás a vételt követően. Egyértelműen inkább online tájékozódnak a vevők, ha kávéfőzőt, egyéb konyhai kisgépet, vagy porszívót vásárolnának, de még mindig jellemző, hogy a barátok,ismerősök véleményét is kikérik a döntés előtt. Az árösszehasonlító weboldalak népszerűsége töretlen, de a független teszteket és értékeléseket is szeretjük olvasni – derül ki a japán gyökerekkel rendelkező európai márka, a Sencor kutatásából.
Az azonnali termékcserét preferálják a magyarok
A jelenlegi gazdasági helyzetben nem meglepő, hogy nagyon fontos lett a vásárlók számára, hogy milyen garancia feltételeket kínálnak az egyes gyártók, forgalmazók a piacon a háztartási kisgépek esetében. A termék azonnali cseréje egy meghibásodás esetén abszolút egy elsődleges, vásárlást befolyásoló tényezővé vált, ahogy a kiterjesztett termékgarancia vagy a több, akár 10 éves javítási garancia is – mutatott rá a felmérés.
Az ingyenes szállítás már nem kulcskérdés
Bár online vásárlás esetén gyakran fontos szempont az ingyenes szállítás, a felmérés alapján ez az opció a középmezőnyben végzett, ha a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket nézzük. Kevésbé fontos a magyarok számára ma már az is, hogy európai eredetű-e az adott termék, illetve rendelkezik-e nemzetközi háttérrel a gyártó. Érdekes különbség a nemek között, hogy bár nem abszolút döntési tényező, a férfi vásárlóknak így is közel kétszer fontosabb, hogy európai eredetű-e a termék, mint a
nőknek. Szintén szívesebben választanak olyan gépet a férfi vevők, ami lehetőleg nemzetközi elismerésben részesült.
Nem elég, ha egy celeb mondja: jó a termék, vegyük meg
A Sencor vásárlási szokásokat vizsgáló kutatása arra is rámutatott, hogy az árösszehasonlító oldalakat a magyarok több mint fele felkeresi információszerzés céljából, mielőtt döntene arról, hol vásárolná meg a kinézett kisgépet. A vásárlók több mint harmada a gyártói és kereskedői weboldalakról is informálódik,
de közel ugyanennyien kíváncsiak a barátaik, ismerőseik véleményére is egy-egy márka és termék esetében. A közösségi média odalakon, blogokon, fórumokon a megkérdezettek negyede tájékozódik.
Érdekes eredmény, hogy a celebek és influencerek ajánlásaira, valamint a rádió és kültéri reklámokra úgy tűnik, egyre kevésbé fogékonyak a magyar vevők.
Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának vezetője elmondta, a kutatást 500 fős mintával, online végezték. Nem titkolt céljuk volt, hogy a jelen gazdasági helyzetben felmérjék a hazai vásárlási szokásokat, márkapreferenciákat, így a valós vásárlói igényekre reagálva erősíthessék tovább piaci pozíciójukat a magyar piacon.

#

A SENCOR-ról
A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 55 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva
azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós
szórakoztató és irodatechnikai eszközök.