Kezdőlap Kiemelt Az integrációs folyamatok egyszerűsítésével éskiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációtkét világcég

Az integrációs folyamatok egyszerűsítésével és
kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt
két világcég

Stratégiai együttműködést kötött a Schneider Electric és az SAP, hogy közösen
kialakított szabványokkal, digitális ikrek, valamint virtuális és kiterjesztett
valóság segítségével egyszerűsítsék az ipari berendezések beüzemelését és
életciklus-menedzsmentjét. Az így kínált, előre konfigurált megoldások
nemcsak a vállalatok költségeit csökkentik, de a bevezetés és a működtetés
teljes folyamatát is egyszerűbbé teszik.
Az informatikai (IT) és az automatizálási, működtetési (OT) rendszereket
összekapcsoló alkalmazások területén, nyílt szabványokat alkalmazva működik
együtt a jövőben a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari
automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, valamint az
SAP, az üzleti alkalmazások piacvezető gyártója. A két vállalat azt tervezi, hogy
olyan megoldásokon dolgoznak majd együtt, melyek elősegítik az ipari vállalatok
fejlesztéseit és digitális átalakulását.
A két cég olyan, egymást kiegészítő ajánlatokat és forgatókönyveket dolgoz majd ki,
melyek közös ipari ügyfeleik számára még egyszerűbbé és zökkenőmentessé teszik
az integrációt. A Schneider Electric és az SAP terveik szerint a fenntarthatóság és az
energiagazdálkodás területén is együttműködnek majd a jövőben.
“A Schneider Electric és az SAP együttműködése jól mutatja, hogy szélesebb körben
is támogatjuk az ipar 4.0 ökoszisztémát” – mondta Peter Maier, az SAP iparágakért
és ügyféltanácsadásért felelős elnöke. “Vállalataink egyetértenek az együttműködés,
az innováció és a nyílt szabványok jelentőségében, így az integrált információs és
üzemeltetési technológiai megoldások könnyen alkalmazhatók lesznek majd közös
ügyfeleink számára.”
A két társaság azt tervezi, hogy olyan megoldásokat alakítanak ki, amelyeket előre
konfigurálnak és tesztelnek, illetve amelyek a végponttól végpontig tartó, teljes
folyamatokat lefedik. Így akár a kritikus üzleti folyamatok esetében is csökkenthetik a
megvalósítási és működtetési költségeket egyaránt. A tervek szerint az első ilyen
megoldások az alábbiak lesznek:
 Egyszerűsített üzemi OT/IT integráció, amely közös szabványokon,
bevezetésen és az eszközök digitális iker megoldással támogatott életciklus-
menedzsmentjén alapul.
 Végponttól végpontig tartó, zártkörű, intelligens eszköz- és helyszíni
szolgáltatás menedzsment a virtuális és kiterjesztett valóság technológiák
alkalmazásával.

Az egyik ilyen kiterjesztett valóság-megoldást már be is mutatták november elején
Nürnbergben, az SPS 2022 elnevezésű konferencián. Az EcoStruxure Augmented
Operator Advisor a kiterjesztett valóságot használja ahhoz, hogy kezelői az aktuális
adatokat és virtuális objektumokat egy szekrényre, gépre vagy üzemre helyezzék rá.
A megoldás integrálódik az SAP intelligens eszközkezelésével, amely képes ezen
eszközök teljes életciklusát összehangolni, beleértve az üzemeltetést és a tervezést,
valamint a karbantartás ütemezését és végrehajtását. A Schneider Electric a
franciaországi Carrosban található saját gyártóüzemében is ezt a technológiát
használja.
“Számos ügyfelünk keresi a könnyebb utakat a fejlett technológia integrálására
miközben digitalizálják saját folyamataikat” – mondta Bruno Zerbib, a Schneider
Electric Platform és technológiai igazgatója. “Az SAP-val együtt elkötelezettek
vagyunk amellett, hogy innovatív digitális megoldásokkal válaszoljunk a piaci
kihívásokra, hogy ezzel is segítsük az ügyfeleket az Ipar 4.0 előnyeinek
kiaknázásában. Például a végponttól végpontig tartó OT/IT-kapcsolat biztosítása
lehetővé teszi az adatvezérelt döntéshozatalt és a jobb teljesítménystratégiákat. Az
SAP alkalmazásokban automatikusan működő karbantartási vagy
szervizmegrendeléseket kiváltó megoldások pedig megszüntethetik a karbantartási
stratégia és annak megvalósítása közötti eltéréseket, így az eszközök optimális
karbantartása mindig biztosított lesz. Ráadásul a kiterjesztett valóság a megfelelő
időben és a megfelelő helyen adhatja meg a felhasználóknak a szükséges
információkat, így csökkenthetik a kiváltó okok elemzésének idejét és növelhetik a
beavatkozás pontosságát.”
A Schneider Electricről 
A Schneider célja képessé tenni mindenkit arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló energiából. Hidat képezni a fejlődés és a fenntarthatóság között, mindenki számára. Ezt úgy hívjuk: Life Is On. 
Küldetésünk, hogy digitális partnerként segítsünk a fenntarthatóság és az energiahatékonyság elérésében. A vállalat élen jár a digitális átalakulásban, világszínvonalú folyamatokat és energiagazdálkodási technológiákat integrál, vezető megoldásokban egyesíti az egész életciklust átölelő, a végponttól a felhőig összekötő vezérlőket, szoftvereket és szolgáltatásokat, integrált irányítást kínálva az otthonok, épületek,
adatközpontok, az infrastruktúra és a különböző iparágak számára. 
 
A Schneider Electric Magyarországon 
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai
központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.  A Schneider Electric 2022 szeptemberében jelentette be, hogy 16 milliárd forint értékű beruházással új gyártó üzemet épít Dunavecsén, ahol várhatóan 2024-ben indulhat meg a termelés. A legnagyobb hazai vállalkozásokat rangsoroló Figyelő TOP200 kiadvány Az év
innovatív vállalataként a Schneider Electric-et nevezte meg 2022-ben.