Budapest, 2022. november 22. – A Black Friday akciókkal elstartolt az idei ajándékvásárlási szezon. Sőt, a karácsonyi termékek már október végén, illetve november elején felkerültek a boltok polcaira. A felhőtlen ajándékvásárlás érdekében a Sencor összegyűjtötte, hogy idén mire érdemes figyelni a vásárlóknak.
A japán gyökerekkel rendelkező európai márkánál most úgy látják, hogy a vásárlók többsége idén még jobban oda fog figyelni arra, hogy a lehető legjobb ár&érték arányú termékeket tegye a kosarába. Az ajándékvásárlás szempontjából kiemelt figyelem övezi a vásárlók részéről a Black Friday akciókat. Bár eredetileg ez a kezdeményezés az Egyesült Államokban a hálaadást követő péntekre esik (idén november 25.), az ezzel kapcsolatos akciók Magyarországon már november közepén elindultak.
Időben rendelni
A karácsonyi ajándékok megvásárlását nem szabad az utolsó pillanatra hagyni. Internetes rendelés esetén előfordulhat, hogy több időt vesz igénybe a kiszállítás, mint az év más időszakában.
„Amennyiben külföldi a cég, abban az esetben is hosszabb szállítási idővel kell számolni. Illetve, ha esetleg a vásárló meggondolná magát, akkor ugyanúgy külföldre kell visszaküldeni a terméket” –
mutatott rá Lucza András, a Sencor SDA Divízióvezetője. Hozzátette: ha valaki minél gyorsabban szeretne hozzájutni a termékhez, akkor érdemes olyan internetes kereskedőt választania, amelyik rendelkezik csomagátvevő ponttal.
Meggondolhatjuk-e magunkat?
Az e-kereskedelemben a vásárlónak joga van meggondolnia magát. Erre 14 nap áll rendelkezésére és ez a lehetőség minden konyhai és kisháztartási eszközre is vonatkozik. Fontos azonban fejben tartani, hogy ha valaki meggondolja magát, akkor a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket neki kell állnia. A kereskedőknek pedig a termék visszaérkezését követő 14 napon belül vissza kell fizetnie a teljes vételárat a vásárló részére. „Vásárlás előtt javasolt elolvasni az általános szerződési, valamint a szállítási feltételeket, illetve alaposan tájékozódni az akcióról. Így ugyanis
könnyen el lehet kerülni a félreértékeset”- hangsúlyozta Lucza András.
Mennyi a kötelező jótállási idő?
Műszaki cikkeknél, háztartási gépeknél, illetve konyhai gépeknél gyakori kérdés, hogy vajon mennyi egy adott termékre a jótállási idő? „Általánosságban elmondható, hogy bruttó 10 és 100 ezer forint közötti vételár esetén egy év, míg a 100 ezer forint feletti gépeknél két év a jótállási idő. 250 ezer forint felett pedig három évet köteles vállalni a kereskedő”- hívta fel a figyelmet a Sencor SDA Divízióvezetője.
A gyártók természetesen adhatnak ennél kedvezőbb feltételeket is. „A Sencor hisz abban, hogy a készülékei hosszú időn keresztül megbízhatóan működnek anélkül, hogy meghibásodnának éppen ezért a jogszabályban meghatározott kötelező jótállási és az önkéntesen biztosított jótállási időn felül további 1 éves időszakra kiterjesztett garanciát biztosít a vásárlók részére” – emelte ki a Sencor SDA Divízióvezetője. Hozzátette: Ezzel a lehetőséggel kizárólag magánszemélyek élhetnek.
Az ingyenes kiterjesztett garancia igénybevételéhez a vásárlóknak 30 napon belül regisztrálni kell a terméket a www.sencor.hu -n a vásárlást igazoló blokk segítségével. Ezt követően a felhasználók elektronikus úton megkapják a 2+1 év kiterjesztett garancia igénybevételéhez szükséges tanúsítványt.
A SENCOR-ról
A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva
azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és irodatechnikai eszközök.