Kereken egy esztendővel emlékezetes Amazone című albuma után, ismét a Jupiter Ensemble és Thomas Dunford közreműködésével készített tematikus szólólemezzel jelentkezett Lea Desandre.
Az Erato/Warner sztárjaként a francia-olasz mezzoszoprán: Lea Desandre egy újabb nagyszerű vállalkozással hallat magáról nem sokkal karácsony előtt. Eternal Heaven – azaz Örök mennyország – című újdonságán, címéből következően ezúttal a szerelem és a földön túli szeretet érzésének barokk témakörét jeleníti meg: de ez esetben egyetlen szerző: George Frideric Handel oratóriumainak részletein keresztül.
Összesen húsz szakrális és világi oratóriumáriát és kettőst hallgathatunk meg a szerelemről – egy szóló lant-betét közjátékkal kiegészülve. Így csendülnek fel egymást követően a Semele, a Theodora, a Saul, a Susanna, az Esther, a Hercules, a Hercules választása, a József és testvérei, Az idő és az igazság diadala, a Születésnapi óda és az Alkalmi oratórium áriái.
A hatásos részletekben Lea Desandre és a mezzoszoprán szólóáriák mellett kettősök is felcsendülnek egy másik nagyszerű énekes: Iestyn Davies kontratenor közreműködésével – aki alt szólóban is remekel itt. A brit kontratenor mindenben egyenlő partnere sztártársának: gyönyörűen és technikásan énekel.
De a középpontban természetesen mégis csak napjaink kiemelkedő régi zenei mezzoszopránja: Lea Desandre áll. Éneklése briliáns és olyan gyönyörködtető, hogy már megint elfejteti hallgatóival hogy micsoda technikás és nehéz darabokat ad elő a barokk egyik legkifinomultabb, legigényesebb óriásának életművéből.
A zenei kíséretet ellátó Jupiter Ensemble pedig csak még intimebbé teszi ezen album hangulatát. A lanton is közreműködő karmester: Thomas Dunford és társai által négy éve alapított francia-nemzetközi korhű együttes mindössze öt vonósból és egy csembaló, illetve orgonajátékosból áll – e lemezen szükség szerint kiegészülve fúvós szólistákkal is. Sőt teljességében egészen a kezdetektől maga Lea Desandre is az együttes állandó tagja.
Ez a szoros munkakapcsolatból megszülető egymásra figyelés a nyilvánvaló módon a legfinomabb apró részletekben is megmutatkozik a felvételen. A barokk opera rengeteg árnyalata jelenik meg itt az elragadtatástól a kétségbeesésig: átélhető szépséggel vagy éppen boldog drámai hátsokkal.
Ennyi szépség egyetlen albumra kigyűjtve bármikor megmelengeti a barokk zenéért rajongó hallgató szívét – de jó szívvel ajánlva, most magától adódón társítanám a karácsony csendesen szeretetteli hangulatához is a szerelem, a szeretet: az „Örök mennyország elragadtatott örömét.
Komlós József JR