A kanadai énekes-dalszerzőnek ez az első stúdiólemeze a 2017-es Pleasure óta, és egy hullámvölgyekkel teli időszak eredményeképp született meg, amelynek során többször is úgy érezte, „nincs már benne semmi, amit előadhatna”. Ezekben az években Feist ugyanis megélte a két legmeghatározóbb dolgot, ami egy ember életében bekövethezhet: elveszítette édesapját, és megszületett kislánya.
„Azt hiszem, a felnőttlét egy új szintjére léptem. Amikor megtapasztalod a születést és a halált, csak állsz és rájössz, hogy ezeket az eget rengető történéseket nem lehet felfogni anélkül, hogy átélnéd őket. A harmincas éveimben úgy éreztem, felnőttem, de közben végig ott lebegett valami a fejem fölött – és egyszer csak minden a gyász, a terhek, a félelem és önmagunk elveszítésének kontextusába kerül, mindent ezeknek a mátrixában értelmezünk és élünk meg. Persze, jelen van az öröm is, és az időnek egy egészen új értelmezése: sokkal fontosabb lett számomra a múlása és többet gondolkodom azon, hogyan tudnánk minél többet egymással tölteni.”
Ezek a tapasztalatok inspirálták a Multitudes alkotói folyamatát, amelyben Feist mellett régi „tettestársai”, Robbie Lackritz (The Weather Station, Bahamas), Mocky (Jamie Lidell, Vulfpeck, Kelela) és Blake Mills (Bob Dylan, Fiona Apple, Perfume Genius) is részt vettek. Mellettük pedig az énekes-dalszerző közönsége is aktív részt vállalt az album formálásában.
Feist ugyanis 2021-ben és 2022-ben több, meghitt koncerten mutatta be dalait, még a lemez bejelentése előtt. Már a világjárványt megelőzően terveztek menedzserével olyan esteket, amelyek szó szerint is közelebb hozzák egymáshoz az előadót és a közönséget – korábban viszont az énekesnő elmondása szerint annyira feszes volt a turnék beosztása, hogy egyszerűen nem tudták ezeket megvalósítani. A covid nem csak ezt változtatta meg, hanem azt is, hogy művész és befogadó sokkal könnyebben tudnak kapcsolódni, hiszen mindannyiuknak van legalább egy közös élménye akkor is, ha ezt a világ két teljesen különböző égtáján élték át.
A Multitides-előadások vizuális világát Rob Sinclair tervezte, aki David Byrne American Utopia című musical-filmjén is dolgozott; Feist és csapata pedig a közönség visszajelzései szerint is alakította az új lemez dalait. Ezek a koncertek voltak egyébként az első élő show-k, amelyeket 360-fokos hangélménnyel terveztek meg.
A Multitudes a mai naptól elérhető a streaming platformokon, és fizikai formátumban a boltokban.
Fotók: Mary Rozzi