A legendás Új Zenei Stúdió tagja, Vidovszky László legújabb lemezén az utóbbi évtized terméséből választott ki három művet, amelyek alapját korábban írt és már nyilvánosságra hozott művek részletei alkotják.
Vidovszky László művei már több BMC Records albumon szerepeltek, és két szerzői lemeze is megjelent a kiadónál. Az itt hallható három kompozíció az utolsó évtized terméséből való, de valamennyi eredete sokkal régebbre nyúlik vissza. Korábban írt művek részletei, elfelejtett motívumok, algoritmusok, új értelmet kapó vázlatok, már nyilvánosságra hozott művek részletei adják a zenei matéria alapjait. – mondja új lemezéről a szerző.
A már megkomponált hangok kicserélése, az ismeretlen hangzások keresése és az improvizáció szerepe mind a zeneszerző, mind a hallgató számára újraértelmezi a kompozíció fogalmát. A majdnem hogy Debussyt idéző tételcímekkel ellátott, hétrészes Le piano et ses doubles Kocsis Zoltán 60. születésnapjára készült, a Promenade a zenei szólamok mozgásának különféle lehetséges útjait járja be, a Blackout pedig szabad improvizációra épülő szalagzene.
A lemezen feltűnő művésztársai valamennyien elévülhetetlen érdemeket szereztek a hazai és külföldi kortárszene-játékban.A Piano Sextet olyan kiemelkedő fiatal és középgenerációs zongoristákat tömörít, mint Balog József, Borbély László, Kiss Péter, Mali Emese, Palojtay János és Radnóti Róza.
A lemezen közreműködő másik kisegyüttes a Rácz Zoltán és Keller András által alapított és kettejük művészeti vezetése alatt álló Ligeti Ensemble, amely Ligeti György életművének ápolása mellett előadja a zenetörténet jelenének és elmúlt bő évszázadának napjainkra klasszikussá érett remekműveit, és magas színvonalon képviseli a magyar kortárs zenét a nemzetközi színtéren.
Vidovszky László 1944-ben született Békéscsabán. Felsőfokú zeneszerzői tanulmányait Farkas Ferenc irányításával végezte a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán.
1970-ben féléves UNESCO-ösztöndíjjal keretében Párizsban tartózkodott, ahol a Groupe de Recherches Musicales tanfolyamát, illetve a Conservatoire-ban Olivier Messiaen zeneszerzés-óráit látogatta. Ugyanebben az évben Simon Albert ösztönzésére Eötvös Péterrel, Jeney Zoltánnal, Kocsis Zoltánnal, Sáry Lászlóval és Simon Alberttel együtt megalapította az Új Zenei Stúdiót, amely 1972 és 1990 között több mint 600 kortárs zenei művet mutatott be; a nemzetközileg is jól ismert zeneszerzői és előadói műhely koncertjein Vidovszky zeneszerzőként és előadóként egyaránt közreműködött.
1972 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézetében, 1984-től a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetemen, 1999 óta pedig a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen tanít.
Zeneszerzői munkásságának első időszaka az experimentális zenéhez kapcsolódik. Kamarazenei és zenekari művek mellett preparált zongorára, számítógépekre is írt darabokat. Szóló- és kamaraműveiben gyakran kapnak szerepet az audiovizuális elemek és különböző színpadi akciókkal összekötött zenei konstrukciók.
A Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia rendes tagja. Munkásságát számos díjjal ismerték el: 1983-ban Erkel Ferenc-díjat, 1992-ben Bartók–Pásztory-díjat, 1996-ban Érdemes művész címet, 2010-ben pedig Kossuth-díjat kapott, míg 2004-ben a Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztjével tüntették ki.