Kezdőlap Kiemelt Ár és elérhetőség alapján választanakvillanykapcsolót a magyarok

Ár és elérhetőség alapján választanakvillanykapcsolót a magyarok

Viszonylag sokan vannak, akik 400 ezer forintnál többet is költenének
okosotthonra, amelynek legnagyobb előnye az energiatakarékosság a
Schneider Electric online kérdőívét kitöltők szerint. A felmérésben az is
kiderült, hogy új villanykapcsolót többnyire csak felújításkor vásárolnak a
magyarok, az ilyen termékek kiválasztása során pedig az ár és az elérhetőség a
legfontosabb szempontok.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások
területén vezető multinacionális vállalat online felmérésében a válaszadók valamivel
több mint kétharmada jelezte, hogy felújításkor szerzett be új villanykapcsolókat,
további 11 százalék pedig amikor új ingatlant vett. Érdekesség, hogy 17 százalék volt
azok aránya a válaszadók között, akik még egyáltalán nem vásároltak kapcsolót, azt
használják, ami a lakásban volt, amikor beköltöztek.
Ha mégis úgy alakul, hogy villanykapcsolót vásárolnak, akkor a megkérdezettek
számára a legfontosabb szempont az ár, ezt követi az elérhetőség, majd a
színpaletta és a formavilág. A kérdőívben megadott lehetséges válaszok között
szereplő okosotthon-kompatibilitás csak az utolsó előtti helyre került, annak ellenére,
hogy viszonylag magas azok aránya, akik legalábbis már elgondolkodtak okosotthon
megoldások telepítésében.
Mi magunk szerelünk, ha kell
Meglehetősen magabiztosak a magyarok a kutatás alapján az otthoni villamossági
munkák kapcsán, a válaszadók fele maga kezd hozzá az ilyen feladatokhoz. A
kérdőívet kitöltők 36 százaléka jelezte, hogy inkább csak a kisebb szerelési
munkákra vállalkozik, a komolyabbakhoz már szakértőt hív, 14 százalék viszont arról
számolt be, hogy minden otthoni műszaki feladattal könnyen megbirkózik. További
21 százalék számára nagy segítséget jelent a villanyszerelési feladatok kapcsán,
hogy családban, ismerősök között akad olyan, akihez fordulhat. A válaszadók 29
százaléka viszont mindig szakembert hív, ha ilyen munkák adódnak.
Biztonság és energiatakarékosság – ezért vonzó az okosotthon
Foglalkoztatja a magyarokat az okosotthon kialakításának gondolata, a kérdőívet
kitöltők mindössze harmada jelezte, hogy még egyáltalán nem merült fel benne, hogy
ilyen irányú fejlesztést valósítson meg lakásában. A többség ugyanakkor még csak
az ötlet szintjéig jutott el, 47 százalék arról számolt be, hogy egyelőre tényleg csak
gondolatban játszott el a lehetőséggel. A tervezés fázisában 13 százalék tart, és a
válaszadók mindössze 7 százaléka jelezte azt, hogy már részben vagy egészben
átalakította lakását okosotthonná.

Azok körében, akik már léptek az okosotthon kialakítása felé, vagy tervezik azt, a
biztonsági funkciók – pl. vízszivárgás detektálás, füstérzékelés – a legvonzóbbak, ezt
követi a kamerarendszer és a hőmérséklet vezérlése, de nem sokkal marad el tőlük
fontosságban a világításvezérlés sem. A válaszadók 51 százaléka szerint egy
okosotthon legnagyobb előnye az energiamegtakarítás és az ezzel járó alacsonyabb
rezsiköltség. A megkérdezettek 24 százaléka a biztonság javulását tartja a
legnagyobb előnynek, valamivel több mint ötödük pedig a nagyobb kényelmet emelte
ki. A környezettudatosság egyelőre kevésbé jelenik meg a közgondolkodásban, a
válaszadók mindössze 4 százaléka tartja a fenntarthatóságot, klímabarát működést
az okosotthon legnagyobb előnyének.
Az okosotthon megoldások kiválasztásánál a hazai fogyasztók számára az ár/érték
arány a legfontosabb szempont, amit az egyszerű kezelhetőség és a későbbi
bővítési lehetőség követnek, ez utóbbi kettő lényegében egyformán kiemelt tényező,
amikor ilyen eszközöket, rendszereket vásárolnak. Sokak számára az is fontos, hogy
a lehető legkisebb belső átalakítással járjon, minél kevesebb falvésésre, vezeték-
behúzásra legyen szükség, illetve a hazai műszaki támogatást is elvárják a
fogyasztók.
A kutatás során a Schneider Electric rákérdezett arra is, hogy mennyit költenének az
emberek arra, hogy okosotthonuk legyen. A válaszok alapján kiderült, hogy
meglepően sokan vannak, akik egész komoly összeget is áldoznának erre a célra. A
válaszadók 13 százaléka például 400 ezer forintnál is többet költene okosotthon
kialakítására, 10 százalékuk pedig 300 és 400 ezer forint közötti összeget fordítana
erre. A legnagyobb arányban azok vannak – a kérdőívet kitöltők 24 százaléka -, akik
100-200 ezer forint között költenének okosotthon megoldásokra.
„Természetesen kialakítástól és a választott megoldásoktól függő, hogy mennyit költ
valaki okosotthona kialakítására, de érdemes tudni, hogy akár már néhány tízezer
forinttal el lehet kezdeni egy ilyen projektet. Ha pedig valaki úgy dönt, hogy
hozzányúl otthoni elektromos hálózatához, akkor célszerű elgondolkodni a
villanykapcsolók cseréjén is. Bár a legtöbben egyszerű, fehér műanyag tárgyakként
gondolnak ezekre, ma már mind színben, mind anyagában és formájában nagyon
változatos kínálat érhető el a piacon, vagyis ezekkel a tárgyakkal is lehet
alkalmazkodni a megújuló otthon egységes stílusához. A Schneider Electric Sedna
Design és Elements termékcsaládokat azokra gondolva alkották meg, akik szeretik a
jó minőségű anyagok megjelenését és tapintását, ugyanakkor fontos számukra a
kedvező ár/érték arány” – mondta el Benkó Csaba, a Schneider Electric lakossági
termékmenedzsere.
A Schneider Electricről 
A Schneider célja képessé tenni mindenkit arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló energiából. Hidat képezni a fejlődés és a fenntarthatóság között, mindenki számára. Ezt úgy hívjuk: Life Is On. 
Küldetésünk, hogy digitális partnerként segítsünk a fenntarthatóság és az energiahatékonyság elérésében. A vállalat élen jár a digitális átalakulásban, világszínvonalú folyamatokat és energiagazdálkodási technológiákat integrál, vezető megoldásokban egyesíti az egész életciklust átölelő, a végponttól a felhőig
összekötő vezérlőket, szoftvereket és szolgáltatásokat, integrált irányítást kínálva az otthonok, épületek, adatközpontok, az infrastruktúra és a különböző iparágak számára. 
 
A Schneider Electric Magyarországon 
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front

Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.  A Schneider Electric 2022 szeptemberében jelentette be, hogy 16 milliárd forint értékű beruházással új gyártó üzemet épít Dunavecsén, ahol várhatóan 2024-ben
indulhat meg a termelés. A legnagyobb hazai vállalkozásokat rangsoroló Figyelő TOP200 kiadvány Az év innovatív vállalataként a Schneider Electric-et nevezte meg 2022-ben.