Gadó Gábor és Harcsa Veronika – az itthon méltán legnépszerűbb, külföldön a legelismertebb magyar jazzénekesnő – a vokális jazz korábban Winand Gábor nevével fémjelzett vonulatát folytatja, jazz- és klasszikus zenészek közreműködésével. Éteri, misztikus dalaikban szétválaszthatatlanul mosódik egymásba a jazz, a régizene és a kortárs klasszikus zene világa.
A Gadó Gábor – Harcsa Veronika Sextet két olyan művész együttműködéséből nőtt ki, akik hazánkban és külföldön egyaránt fényes pályát tudhatnak magukénak, és több szálon kötődnek a BMC-hez.
Gadó Gáborral negyed évszázadra nyúlik vissza a közös munka, amelynek során rekordmennyiségű, több mint 20 lemeze jelent meg a BMC Recordsnál, és a kiadó egyik legnagyobb külföldi sikere, a 2002-es Orthodoxia is ezek közül kerül ki.
Gadó francia kvartettje után sok más felállásban rögzített anyagokat, legutóbbi két lemezén Ávéd Jánossal, illetve Laurent Blondiau-val játszik duóban – mindkét fúvós szerepet kap ezen az új albumon is. A Sextet Gadó kezdeményezésére állt össze, aki így kívánja folytatni a vokális jazz – korábban Winand Gábor nevével fémjelzett – vonulatát.
Nem is találhatott volna alkalmasabb partnert Harcsa Veronikánál, aki itthon méltán a legnépszerűbb, külföldön pedig a legelismertebb magyar jazzénekesnő. Gyémánt Bálinttal közös, a Jazzahead! fesztivált is megjárt duójának már a harmadik lemeze jelenik meg német kiadó gondozásában, a BMC Recordsnál pedig a kortárs-improvizatív és klasszikus irányú projektjeit találjuk, mint a Debussy Now!, a Modern Art Orchestra Bartók-lemeze vagy a Fekete-Kovács Kornél, a Robert Balzar Trio és Dan Bárta közreműködésével készült Different Aspects of Silence.
A Shekhinah különlegessége azonban nem csupán a zenekarvezetők személyében rejlik. Bár mindkettejüket elsősorban jazzmuzsikusként ismerjük, munkásságuk egyre hangsúlyosabban tolódik a klasszikus és kortárs zene felé; ennek egy újabb állomása ez a szextett, amelyben kortárs komolyzenészek és jazzmuzsikusok párbeszéde oldja fel a (vélt) műfaji konvenciókat. A jazz oldaláról két fúvós – a belga trombitás, Laurent Blondiau, valamint a hangszínvarázsló szaxofonos, Ávéd János –, míg a klasszikus zene felől két vonós – Zétényi Tamás, a kortárs zenei élet kiemelkedő csellistája és Csermák Éva, Berlinben élő magyar hegedűművész – ad meghatározó színeket a zene karakteréhez.
Az áttetsző dalokban szétválaszthatatlanul mosódik egymásba a jazz, a régizene és a kortárs klasszikus zene világa: megszakadt hagyományok és modern eszközök kelnek életre egyedi perspektívából, misztikus és éteri, sokszínű és organikus szövetbe fonódva.