Három ifjú és tehetséges hölgy mutatkozik be az Erató/Warner és a Gautier Capuçon Alapítvány közös új megjelenésén: a francia hegedűművész: Sarah Jégou-Sageman, a dél-koreai csellista: Jeein You, és az olasz zongorista: Martina Consonni.
A Gautier Capuçon Alapítvány fiatal zeneművészek tanulmányait és a koncertéletben tett első lépéseit támogatja. Az alapítványt Gautier Capuçon francia csellóművész indította útjára 2022-ben – és ennek a nagylelkű támogatásnak a révén startolt el a Gautier Capuçon Alapítvány által támogatott CD-sorozat tavaly szeptemberben az Erato/Warner hanglemezkiadó gondozásában. Kim Bernard akkori bemutatkozását most egyszerre három ifjú művésznő debütál a nagyvilág komolyzene szerető közönsége előtt közös albumukon.
A Gautier Capuçon Alapítvány célja ugyanis – a névadó világhírű gordonkaművész elmondása szerint az, hogy az általa felkarolt tehetségek lemezmegjelenés által is tovább építhessék ígéretes karrierjüket. Hiszen itt – eseteként sokszorosan is – versenygyőztes előadókról van szó: olyan tehetségekről, akik nemcsak letették már névjegyüket a különböző koncerttermekben, de akár a közeli jövő nagy sztárjaivá is válhatnak.
Erre a most megjelent új albumon szereplő három fiatal művésznőnek is megvan minden esélye. Az huszonnégy-huszonöt esztendős Sarah Jégou-Sageman és Martina Consonn, valamint a még csak huszonegy éves Jeein Youi hetvennégy perces közös műsorokon keresztül, hatáson és kimondottan szórakoztató darabokon keresztül mutatják meg legjobb formájukat.
A közös lemezt a huszadik század kiemelkedő francia mestere – Francis Poulenc (1899-1963: Szonáta gordonkára és zongorára című duója nyitja Jeein You és Martina Consonni előadásában. Viszonylag ritkán hallható ez a már 1940-ben papírra vetett, de csak 1948-ra befejezett, a neves francia gordonkaművésznek: Pierre Fournier-nek ajánlott darab. Nagyon izgalmas és érdekes hallgatnivaló ez a huszadik századi zűrzavaros időit reprezentáló, igényes szövetű választás.
Ezt egy ismert Schumann-sorozat követi Martina Consonni zongoraszólójával: az 1829–1831 között írt Pillangók. Majd Sarah Jégou-Sageman ésMartina Consonni mutatja be a húsz évvel később: 1851-ben zongorára és hegedűre komponált I. a-moll szonátát – ugyancsak a romantika nagymesterétől: Robert Schumanntól (1810-1856),
A három hölgy közös vállalkozását egy másik francia kamaradarab: Cécile Chaminade (1857-1944): g-moll zongoratriója teljesíti be – és biztosítja egyben a lemez francia keretét. Igazán kedves tisztelgés ez a komponista hölgy előtt, hiszen ilyesmi korú volt, mint az itt hallott előadók – egészen pontosan huszonkét éves – mikor e művét komponálta. Valóban ritkán hallható ez a kellemes, késő romantikus opusz.
Általánosságban igaz – akár Francis Poulenc, Robert Schumann, vagy Cecile Chaminade hangulatában és hangszerválasztásában egyaránt egymástól merőben különböző darabját hallgatjuk meg, hogy magas színvonalú és felkészült előadásokat hallunk. Mindig lenyűgöz, hogy technikájukban, elképzeléseikben és kifejező módjukban milyen egységes feltörekvő előadókat hallok bemutatkozni a Warner megjelenésein – és ez ezen a közös lemezen háromszorosan is így van. Annyira így van, hogy akár szívesen vettem volna, hogy ha mondjuk csakis triókat hallok e lemezen a három feltörekvő művésznő közös előadásában. Intelligensek és felkészültek mind a maguk jogán, és kimagasló képességű kamarazenészek is.
Komlós József JR