Októberben második lemezével jelentkezik Gadó Gábor és Harcsa Veronika együttese a BMC Records kiadásában. Első albumuk, a Citizen Jazz ÉLU díját elnyert Shekhinah (2023) Gadó friss kompozícióit tárta közönség elé Harcsa Veronika szövegeivel. A The Language of Flowers ezzel szemben arra vállalkozik, hogy Gadó több mint két évtizede, Molnár Eszter szövegeire készült kompozícióit élessze fel, és a magyar vokális jazz Winand Gábor nevével fémjelzett korszakát örökítse tovább.
Gadó Gábor és Harcsa Veronika személyében két olyan művész működik együtt, akiket elsősorban jazzmuzsikusként ismerünk, munkásságuk mégis egyre hangsúlyosabban tolódik a klasszikus és kortárs zene felé. Ennek egy újabb állomását képezte 2023-ban a Shekhinah című lemezük, amelyet a Citizen Jazz ÉLU díjjal jutalmazott, idén pedig a The Language of Flowers dalaiban folytatódik a klasszikus zenészek és jazzmuzsikusok párbeszéde.
Míg azonban a Shekhinah Gadó friss kompozícióit tárta közönség elé Harcsa Veronika szövegeivel, addig a The Language of Flowers arra vállalkozik, hogy Gadó több mint két évtizede, Molnár Eszter szövegeire készült kompozícióit élessze fel, és így a magyar vokális jazz talán leghíresebb, Winand Gábor nevével fémjelzett korszakát örökítse tovább. A Gadó – Winand alkotópáros 2002 és 2006 között négy albumot jelentetett meg (Corners of My Mind, Agent Spirituel, Different Garden és Opera Budapest), amelyek mindkettejük pályáját új magaslatokra emelték, és több rangos francia díjat elhoztak.
A Gadó – Harcsa Quintet ezekről a lemezekről válogatott össze 11 dalt, céljuk azonban természetesen nem a replikálás, hanem úgy tekintenek ezekre a darabokra, ahogyan a jazzsztenderdekre vagy a klasszikus dalirodalomra szokás: olyan dallamokként és szövegekként, amelyeket bárki elővehet, hogy megtalálja bennük a saját hangját.
Gadó Gáborral negyed évszázadra nyúlik vissza a közös munka, amelynek során rekordmennyiségű, több mint 25 lemeze jelent meg a BMC Recordsnál, és a kiadó egyik legnagyobb külföldi sikere, a 2002-es Orthodoxia is ezek közül került ki. Gadó híres francia kvartettje után sok más felállásban rögzített anyagokat, ez az együttes is az ő kezdeményezésére állt össze.
A vokális jazz hagyományainak újjáértelmezéséhez nem is találhatott volna alkalmasabb partnert Harcsa Veronikánál, aki itthon méltán a legnépszerűbb, külföldön pedig a legelismertebb magyar jazzénekesnő. Gyémánt Bálinttal közös, a Jazzahead fesztivált is megjárt duójának már a harmadik lemeze jelenik meg német kiadók gondozásában, a BMC Recordsnál pedig a kortárs-improvizatív és klasszikus irányú projektjeit találjuk, mint a Debussy NOW!, a Modern Art Orchestra Bartók-lemeze vagy a Fekete-Kovács Kornél, a Robert Balzar Trio és Dan Bárta közreműködésével készült Different Aspects of Silence.
A Gadó – Harcsa Quintetben a Shekhinah-ról és Gadó más projektjeiből már ismerős két fúvós – a belga trombitás, Laurent Blondiau, valamint a hangszínvarázsló szaxofonos, Ávéd János –, míg a klasszikus zene felől Zétényi Tamás, a kortárs zenei élet kiemelkedő csellistája ad meghatározó színeket a zene karakteréhez.