Kezdőlap Fejlesztés „Szia Levente! Van egy Pepsid?” – „Most már van!”

„Szia Levente! Van egy Pepsid?” – „Most már van!”

A Szentkirályi hazahozta Magyarországra a Pepsi-termékek gyártását

Dobó Kata színész-rendező volt a házigazdája annak az eseménynek, ahol Balogh Levente, a Szentkirályi elnöke és tulajdonosa, valamint Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 tulajdonosa közösen jelentették be: mostantól Magyarországon, Szentkirályon készül a magyar piacra szánt Pepsi üdítők döntő többsége. Ennek érdekében a Szentkirályi Magyarország egy új, csúcstechnológiájú gyáregységet épített, ahol induláskor 44 új munkahely létesült. A beruházás mintegy 1,5 millió kamionkilométer közúti szállítást vált ki, ennyivel csökkenti a környezeti terhelést. A Pepsi fordulatokban gazdag magyarországi története egy pozitív „csavarral” folytatódik tehát.

A Pepsi magyarországi története egy kész regény. 1971. február 23-a történelmi nap volt a Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat gyárában: ekkor gördült le a szalagról az első, Magyarországon készült Pepsi üdítőital. Az amerikai márka áttörte a Vasfüggönyt, elhozta a magyaroknak a szabadság ízét, és azóta is töretlen népszerűségnek örvend a fogyasztók körében. A rendszerváltást követően a Pepsi a világ- és magyar sztárokat felvonultató reklámkampányaival vagy a Pepsi Szigettel építette a márkát, de amire szinte mindenki emlékszik, az Dobó Kata és legendás belépője: „Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?” A generációk kedvencévé vált reklámfilmet 1998-ban mutatta be a vállalat a színészi karrierjét akkor kezdő Dobó Katával, és a film azonnal „berobbant a köztudatba”.

Az idők változtak, és 2014-ben a Pepsi vezetői úgy döntöttek, több mint negyven év után elviszik Magyarországról az üdítő gyártását. De nem kellett sokat várni az újabb fordulatra. Balogh Levente, a piacvezető Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, valamint a Mattoni 1873 élelmiszeripari vállalatot tulajdonló olasz Pasquale-család összefogtak azzal a céllal, hogy a régió meghatározó ásványvíz- és üdítőitalgyártó cégcsoportját hozzák létre. A Pasquale-család 2018-ban megszerezte a Pepsico termékek forgalmazási jogát számos közép-kelet-európai országban, így a jogok Magyarországon a Szentkirályihoz kerültek. Ekkoriban a Pepsi üdítőket még külföldről hozták be kamionokkal és importból látták el a magyar piacot. A történetben az újabb – pozitív – csavart ma jelentették be.

„Szia Levente! Van egy Pepsid?” – ezzel a kérdéssel lépett a Szentkirályi üzemcsarnokában kialakított színpadra Dobó Kata színész-rendező, Pepsi-ikon, és a mai Pepsi hazatérését ünneplő rendezvényházigazdája. Az eseményen Balogh Levente és Alessandro Pasquale bejelentették: hazahozták a Pepsi gyártását Magyarországra, mostantól a Szentkirályi Magyarország szentkirályi üzemében készül a magyar piacra szánt Pepsi-termékek döntő többsége. A Pepsi hazatérését az tette lehetővé, hogy a Szentkirályi Magyarország 2021-ben indult beruházás-sorozatának keretében egy új gyáregységet, valamint az azt kiszolgáló létesítményeket hozott létre. Ennek köszönhetően ezidáig több, mint negyven új munkahely jött létre, ami fontos a térségben élők számára. De, ami talán még ennél is nagyobb jelentőségű, az a beruházás-sorozatnak köszönhető környezeti hatás. Mivel a Pepsi termékeket eddig külföldről hozták be, a kamionok évente 1,5 millió kilométert utaztatták az üdítőket, amely négyszerese a Föld és Hold közötti távolságnak. A magyarországi termelés beindulásával ennyivel kevesebb terhelés éri a környezetet. Emellett a beruházás „kék és zöld” elemek létrehozásával is kiegészült a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően: víztisztító egységeket alakítottak ki, véderdőt telepítenek.

„Kata azt kérdezte, van-e Pepsim. Most már van.” – kezdte ünnepi köszöntőjét Balogh Levente,a Szentkirályi Magyarország Kft. elnöke és tulajdonosa az avatásra érkezett 120 magyar és külföldi – köztük a Pepsico menedzsmentjéből érkezett – vendég előtt, majd az üzleti filozófiájáról beszélt: „Számomra a vállalkozás valódi szenvedély. A cégépítés, az új értékek létrehozása minden nap lelkesít; ebből nem tudok, és nem is akarok kilépni. És a jutalom nemcsak a pénzügyi siker, hanem az olyan pillanatok is, mint ez a mai.”

Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa – Balogh Levente üzlettársa – így méltatta a vállalatcsoport történetének újabb pozitív „fordulatát”: „Magyarország és Szentkirály büszke lehet, hogy visszatért ide a Pepsi. Ez a beruházás azt bizonyítja, hogy Szentkirály képes világszínvonalon termelni, meg tud felelni a világmárkák által elvárt legszigorúbb minőségi követelményeknek is.”

A Szentkirályi Magyarország Kft.-ről
A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Calcia és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott S. Pellegrino, Acqua Panna, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, Canada Dry, dr Pepper, Gatorade, Guarana No Sleep, Lays, Doritos és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.
A Szentkirályi Magyarország és a Mattoni 1873 Csoport együttműködéséről
A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente, miután a Mattoni 1873 Csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét. A felvásárlást követően a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi és magyar Pepsi operációkat, létrehozva ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját.