A magyar gazdaságpolitika elsődleges célja, a munkahelyek, vállalkozások megvédése, ehhez a beruházások támogatása a leghatásosabb eszköz – jelentette ki a pénzügyminiszter pénteken a Bács-Kiskun megyei Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. kapacitásbővítő beruházásának bejelentésén. A rendezvényen dr. Salacz László, a térség fideszes országgyűlési képviselője is részt vett.
Varga Mihály szerint a „Márka” üdítő magyar szabadalom, évtizedes múltra visszatekintő „brand”, a cég beszállítóinak 90 százaléka is magyar vállalkozás. A pénzügyminiszter hangsúlyozta: a kormány már tíz éve követi azt az alapelvet, hogy „ha munka van, minden van”, mert ez alapozza meg az ország teljesítményét, a családok életszínvonalát. A kormány a járvány második hulláma idején is több eszközzel segíti a hazai vállalkozásokat, a munkahelyek megvédésében és újabb fejlesztésekben – közölte. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program elsősorban azokat a fejlesztéseket támogatja, amelyek segítik a vállalkozásokat alkalmazkodni a jelenlegi kihívásokhoz – mondta.
Varga Mihály emlékeztetett: a gazdaságvédelmi intézkedések folytatódnak a következő hónapokban is, folyamatosan jelennek meg új felhívások is. A pályázatok gyorsabb és egyszerűbb elérhetősége érdekében a Pénzügyminisztérium kifejlesztett egy mobilalkalmazást. Az applikáció segítségével a vállalkozások azonnal értesítést kapnak az aktuális pályázatok megjelenéséről, tájékozódhatnak a részletekről, feltehetik kérdéseiket az ügyfélszolgálatnak.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője elmondta: a második gépsor sikeres telepítése és a logisztikai központ bővítése után most a saját biológiai szennyvíztelep technológiai megújítása következik, ami a fajlagos gyártási költségek csökkentésével garantálja a munkahelyek megtartását is. A légtechnikai hűtés fejlesztésével optimalizálják továbbá a palackozó üzem hőmérsékletét, ami az üzem még magasabb fokú sterilitását is eredményezi. Új informatikai eszközökkel erősítik a távmunka lehetőségét is – közölte. Mint elmondta, a cég kapacitása 140 millió palack évente, raktározási területük elérte a 13 ezer négyzetmétert. A cégnél jelenleg 106 munkavállaló dolgozik. Az ügyvezető kitért arra is, hogy a Márka Üdítő már 30 százalékos rPET-et (újrafeldolgozott PET-anyagot) használ a palackjaihoz, így már most teljesíti a 2025-ös európai uniós előírásokat.
Dr. Salacz László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a kormány felismerte, hogy a magyar vállalatok sikere az ország hosszú távú gazdasági növekedésének a motorja. Ebbe a koncepcióba illeszkedik a Márka üzem, amelyet Bács-Kiskun megye „élelmiszeripari zászlóshajójának” nevezett.
Szöveg: hiros.hu