Mint az MDDÜ hétfői közleményében írják, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), Közép-Európa egyik legnagyobb divateseménye hosszú évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők és a média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, melynek köszönhetően Budapest egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a régió meghatározó divatfővárosai közé tartozzon.
A márciusi lesz az MDDÜ második digitális divathete, hiszen az októberi BCEFW szintén ebben a formában valósult meg. Virtuális jellegén túl további különlegességeket is tartogat a rendezvény, hiszen két szezon darabjai is helyet kapnak az online kifutón. Tavaly októberben a vírushelyzet miatt számos márka nem tudott bemutatkozni 2021-es tavaszi-nyári kollekciójával, ezért az ügynökség lehetőséget biztosít számukra ezek pótlására. A DIGITAL FASHION WEEK AW21/22 a következő őszi-téli kollekciókat mutatja be március 25-26. között, míg az SS21 WEEKEND során, március 27-én és 28-án, a tavaszi és nyári összeállítások kapják a főszerepet.
A divathét alatt a régiós és nemzetközi divatvilág figyelme is Budapestre irányul, az online megvalósításnak köszönhetően pedig bárki megismerheti azokat a tehetséges magyar tervezőket, akik a Milan Fashion Week kifutóin is bemutatták legújabb kollekcióikat. Az érdeklődők huszonhat magyar divattervező és műhely, többek között az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, a Romani Design, valamint a Sentiments munkáiba nyerhetnek betekintést.
A hazai tehetségek mellett tizenegy régiós divattervező is bemutatkozhat, így az esemény tökéletesen visszatükrözi Közép-Európa kulturális gazdagságát.
A trenddiktáló márkák előre rögzített runway-videóit március 25. és 28. között vetíti az MDDÜ a BCEFW hivatalos Facebook-oldalán. A rendezvényen megjelenő hazai márkák egy részének termékei már elérhetőek a 2020 decemberében indult Budapest Select Concept Store webshopban – áll a közleményben.