Pressure Machine címmel jelent meg a The Killers hetedik stúdióalbuma – mely egy ízig-vérig koncept-album, és egy egészen másfajta, inkább a Bruce Springsteen-től ismert hangot képvisel az amerikai zenekar lemezeinek sorában.
Amikor az újabb vírushullám 2020 őszén félbeszakította előző albumuk, az Imploding the Mirage turnéját, az együttes frontembere, Brandon Flowers úgy érezte, hirtelen minden kiüresedett körülötte. „Hosszú idő után ez volt az első alkalom, hogy teljes csend vett körül. És ebből a csendből szépen lassan kibomlott egy új album, olyan dalokkal, amelyek egyébként túl visszafogottak és elvesztek volna a hagyományos Killers-lemezek sorában.”
A Pressure Machine egy csendesebb, introspektív album, amelyet Flowers szülővárosa, a Utah-béli Nephi inspirált. Az énekes itt töltötte kamaszéveit, a dalok pedig azokról az emlékekről és emberekről szólnak, akik és amik végigkísérték a felnőtté válás útján:
„A covid általi izoláltság miatt úgy éreztük magunkat, mintha az isten háta mögött tengetnénk a napjainkat – pont, mint amikor Nephiben éltem. Ma már sokkal jobban értem a városhoz kapcsolódó érzelmeimet, mint a zenekar alapításakor: remélem, hogy sikerül hitelesen átadnom azokat az élettörténeteket, amelyeket láttam kibontakozni, amíg felnőttem” – mondja.
A Killers történetében először előbb születtek meg a dalszövegek, mint a zenei alapok. Mind a cím, mind a dalokban bemutatott karakterek arra reflektálnak, hogy mekkora társadalmi nyomás rejtőzik az „amerikai álom” mögött, amely a déli államokban vallási kiábrándultsággal is vegyül. A Pressure Machine emberi történetei valódi csatákat, megbánásokat, helyi tragédiákat mutatnak be: Flowers a döntésekről és azok súlyáról énekel, azokról, akiket hátrahagytak és azokról, akiket sosem felednek.
Érdekesség, hogy a Pressure Machine borítóján szereplő kép Nephi külvárosában készült. Wes Johnson fotós több, lélegzetelállító képet is készített Flowers szülővárosában 2021 elején, amelyek a fizikai kiadványok csomagolásában is megtalálhatók.