Kezdőlap Régió UNIVER SIKERTÖRTÉNET

UNIVER SIKERTÖRTÉNET

Az innovációnak köszönhetően eredményes esztendőt zárt az Univer

Bekerültek a Magyar Brands Top 10-es exkluzív rangsorába

Kecskemét egyik legnagyobb munkáltatója, az Univer, a válság övezte periódusban is megőrizte előkelő pozícióját a gazdasági szférában, köszönhetően annak, hogy cégnél a kiváló minőségű magyar termékek szakszerű előállítása mellett felismerték, hogy a folyamatos innováció viszi előre a vállalatot. Az elmúlt esztendők sikeres működése megalapozta a cég további fejlődését, s nem a véletlen műve, hogy a Magyar Brands 2011-es toplistáján – mely a legnépszerűbb ötven hazai márkát teszi közzé – bekerültek a Top 10-es exkluzív rangsorba. Az Univer a tavalyi esztendő folyamán is több újdonsággal rukkolt elő a piacon, ahol a Karikás Pista márkanévvel ellátott termékükkel komoly sikert arathatnak a vásárlók körében. A továbbra is stabilan működő Univer, követve az elmúlt évek tendenciáit, a jövőben újabb innovációkkal kívánja megtartani piaci sikereit. Szarka Balázs vezérigazgató értékelte a tavalyi esztendőt, s tekintett előre a 2012-es évre vonatkozólag.

Az elmúlt időszak komoly, céget próbáló kihívásokat hordozott magában. Ennek tükrében, hogyan értékeli az Univer 2011-es évét, sikerült -e teljesíteni a kitűzött célokat, s miként tekintenek az idei esztendő elé?

Egy újabb esztendő célkitűzései, tervei meghatározásakor mindig vissza kell tekinteni arra, hogy az előző év hogyan alakult, mert a realitásokra kell építeni az elképzeléseket. Jelenleg még tart a tavalyi esztendő minden területre kiterjedő értékelése, de minden remény meg van arra, hogy a feszített, de az elképzeléseknek megfelelő tavalyi gazdasági évet, ismételten sikeresnek és eredményesnek könyvelhetjük majd el. Az elmúlt 5 év vonatkozásában, az Univer életében a 2009 –es esztendő jelentette a csúcsot, ahhoz képest megtorpantunk, de örömteli, hogy nincs akkora mértékű visszaesésünk, mint amennyit a környezetünkben tapasztalunk. A 2011-re kitűzött céljainkat maradéktalanul elértük, sőt túl is teljesítettük azokat. Büszkén állíthatjuk, hogy – a válságos időszak ellenére – az Univer továbbra is helytáll, és képes a folyamatos fejlődésre. Külön örömet jelent a számunkra, hogy az Univer cégcsoportnál működő 7 önálló jogi vállalkozás egyaránt teljesítette az előzetesen eltervezett célokat, s mindegyik területen nyereségesnek bizonyult. Sikerült megőrizni a működésünk biztonságát – s a dolgozó létszám megtartása mellett –, jelentősen javítottuk a munkahelyi körülményeket mind az ipar, mind a kiskereskedelem területén.

Az Univer hatalmas volumenű beruházást hajtott végre három évvel ezelőtt, a cég életében talán legfontosabb szerepet betöltő, piacvezető termékeket előállító ipar területén. A fejlesztésnek köszönhetően, növekedett– e az üzem hatékonysága?

Az előrelátó és folyamatos fejlesztésnek most kezd megmutatkozni az eredménye, mert az ipar területén a megnövekedő exportnak köszönhetően szerényebb mértékű túlteljesítést értünk el, s ez az eredmény visszavezethető a 3 évvel ezelőtti, Mindszenti körúti telephelyen végrehajtott beruházásunkra. Fontos szempont, hogy korszerű, hatékony gépparkkal gyártjuk a ketchupot, majonézt és mustárt, s amennyiben korábban nem tesszük meg ezt a lépést, ma már gondjaink lennének.

Befejeződött-e a kiskereskedelem területén végrehajtott látványos arculatváltási folyamat?

Az Univer Coop Zrt. tovább korszerűsítette, fejlesztette az áruházait, s ennek köszönhetően megtörtént valamennyi Univer ABC átdekorálása. Ez azt jelenti, hogy a teljes hálózatunkban megjelenik az új Univer embléma, így ezentúl megfelelünk a Coop Hungary arculati követelményeinek is.

A Magyar Brands 2011-es toplistáján – mely a legnépszerűbb ötven hazai márkát teszi közzé – az előkelő 8. helyre lépett előre az Univer. Hogyan tekintenek erre a rangos elismerésre?

Az Univer büszke arra, hogy már 2010-ben is felsorakozhatott a legeredményesebb hazai márkák között, s az idei évben pedig – 7 helyet előrelépve – bekerültünk a Top 10-es exkluzív rangsorba. A 100%-ig magyar tulajdonban lévő Univer életében mindig is fontos szerepet játszott a hazai gyökerek ápolása és hangsúlyozása, s cégünk az általa gyártott termékekhez használt alapanyagokat továbbra ugyancsak a hazai forrásból igyekszik beszerezni.
A cég tavaly bevezetett új termékei szintén magyar tradíción alapulnak, a Karikás Pista termékcsalád pedig egy igazi hungarikumnak ígérkezik. Milyen céllal hozták létre ezt a produktumot, s milyen eredményt várnak a piacon való megjelenésétől?
Az Univer az ország egyik legkedveltebb fűszernövényének egy újabb arcát kívánta bemutatni, amikor megalkotta a Karikás Pistát. Célunk a paprika alapú termékcsalád felfuttatása a magyar piacon, terveink szerint a Karikás Pista egy újabb erős hungarikummá fejlődhet, mely felnő elődjeihez, s a neve – hasonlóan a Piros Aranyhoz, és az Erős Pistához – majdan köznévvé válhat. Magasak az elvárásaink – mind a forgalmat, mind az ismertséget illetően – a termék iránt.
MP