Kezdőlap Diákélet Megújult vezetéssel és még több gyermekközpontú modullal nyitja meg kapuit aGyermekliget szeptembertől

Megújult vezetéssel és még több gyermekközpontú modullal nyitja meg kapuit a
Gyermekliget szeptembertől

Az alternatív óvoda és általános iskola vezetését a 2022/23-as tanévtől Koszorú Csaba
veszi át, aki szerint egy izgalmas és egyedi színfolt a kecskeméti iskolák palettáján a
Szarkásban működő intézmény.
A Gyermekliget Alternatív Óvoda és Iskola, Alapfokú Művészeti Intézmény egyedülálló, már-
már mesebeli környezetben várja az oda járó gyerekeket. A liget 1 hektáros, növényekkel,
virágokkal, ökokerttel, kerti tóval, madárbarát programmal működő környezete különleges és innovatív lehetőségeket rejt a nevelés-oktatás területén.

  • Mitől más ez az iskola, mint a többi? – kérdeztük az új igazgatót.
  • A Gyermekliget azt gondolom, hogy tényleg különleges, mert olyan természetközeli
    környezetben várja a diákokat, amelyre kevés példa van az országban. A
    természettudományos nevelés helyben, valós időben, az összes érzékszervüket
    megfelelően inspirálva valósul meg. Manapság nem könnyű a kütyükre szokott
    nemzedéket visszavezetni a természethez, pedig ez fontos, akár sorsdöntő is lehet
    az emberiségnek. Az iskolánkban tökéletes összhangban igyekszünk egyesíteni a
    NAT elvárásait, az alternatív pedagógiát, a zöld nevelést és a művészeti
    tevékenységeket.
  • Ezek szerint a fő vonal a zöld pedagógia?
  • Hosszú távon mindenképpen ebben szeretnénk kitűnni, elindult farmpedagógia
    programunk az ökokertünkkel, képesítést szereztünk erdei iskola megvalósítására,
    Madárbarát Iskola címet viselünk és nálunk a gyerekek tényleg a maximális időt
    tudják tölteni a jó levegőn, az éltető napfényben. De a környezettudatosság mellett
    egyéb modulokban is erősítünk.
  • Melyek lesznek ezek?
  • AMI-ként nálunk központi szerep jut a drámapedagógiának, művészeti nevelésnek,
    mint például a képzőművészet, és a népi hagyományok ápolása is, a balástyai
    iskolánkkal közreműködve. Fontos, hogy a gyerkőcök minél szélesebb palettán
    kipróbálhassák magukat és fejleszthessék készségeiket. Erősítünk a
    tehetséggondozó és -feltáró modulokban, lesz modern tánc, tervezünk médiaismeret
    szakkört, hívunk előadókat a pályaválasztás előtt állóknak és szeretnénk
    folyamatosan bővíteni az iskola utáni tevékenységek körét.
  • Miben mutatkozik meg az iskola “alternatív” jelzője?
  • Abban, hogy nem a klasszikus 45 perces órákban telik a napunk, projekteken
    dolgozunk, a különböző műveltségi területek összekapcsolódnak egy-egy
    produktumban, élménypedagógiát alkalmazunk és tényleg erényként tekintünk az
    egyediségre, egyéniségre, nem akarunk senkit skatulyába faragni. A családdal,
    szülőkkel való együttműködés pedig szerves része az iskolai életnek.
  • És mindezt előkészíti már az óvoda is?
  • Természetesen! Nagy hangsúlyt fektetünk a legkisebbekre, hogy kiegyensúlyozottan,
    családias hangulatban cseperedhessenek. Nálunk az ovi-suli átmenetre is több idő
    és főképp türelem jut. Hagyjuk testileg és lelkileg is megérkezni az apróságokat az
    iskolaérettséghez.
    Aki szeretne még többet megtudni a Gyermekliget intézmény megújulásáról, szívesen
    meglátogatná vagy jelentkezne az iskolába, óvodába, az keresse fel a honlapjukat!
    www.gyermekligetkecskemet.hu