Kezdőlap Kiemelt A magyarok negyede már fenntarthatóan működőszálláshelyet keres

A magyarok negyede már fenntarthatóan működő
szálláshelyet keres

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb
döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül
ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos
izzók, illetve napelemek telepítésével tennék még zöldebbé a szálláshelyeket,
de sokan vannak, akik a hatékonyabb energiafelhasználásban látják a
megoldást.
A legtöbben szállodában (39%), illetve panzióban (26%) szállnak meg nyaralásuk
során, minden negyedik válaszadó pedig magánházat bérel ki – derül ki a Schneider
Electric július második felében végzett online felméréséből. A szálláshely
kiválasztása során az ár a legfontosabb szempont, a megkérdezettek közel 37
százaléka ezt a tényezőt említette első helyen, de 30 százalék fölött volt azok aránya
is, akik az elhelyezkedést emelték ki. A szolgáltatások minősége és mennyisége az
online kutatásra válaszolók mintegy negyede számára kiemelten fontos.
Bár a kényelem csak a válaszadók mintegy ötödénél számít kiemelt szempontnak a
szálláshely kiválasztása során igen magas, 60 százalék azok aránya, akik
hasznosnak tartják, hogy maguk állíthassák be a szobák kényelmi funkcióit, mint
például a hőmérsékletet, fényerőt, vagy az árnyékolást. Mindössze 8 százalék
nyilatkozta azt, hogy egyáltalán nem érdekli, hogy beállíthatja-e a szállásul szolgáló
szoba környezeti paramétereit.
Az elmúlt évek trendjei kezdenek megmutatkozni a szállásválasztásnál is, egyre
többen vannak ugyanis, akik a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik,
amikor eldöntik, hogy milyen helyen töltik a nyaralást. A válaszadók 24 százaléka
jelezte, hogy csak olyan szálláshelyet választ, ahol odafigyelnek a fenntarthatóságra,
és további 70 százalék szintén pozitívan értékeli az ilyen törekvéseket.
A Schneider Electric online kutatása során kíváncsi volt arra is, hogy a magyarok
hogyan tennék „zöldebbé” a szálláshelyeket. A lehetséges válaszok közül a
legtöbben, 49% úgy gondolja, hogy minden hotelnek át kellene állnia
energiatakarékos fényforrások használatára. Szintén sokan, a válaszadók 42
százaléka látja úgy, hogy a napelemek telepítése fontos lépés lenne a szállodák
számára a fenntarthatóság felé. Közel 38 százalék pedig azt emelte ki, hogy a
szálláshelyeknek digitális megoldások alkalmazásával kellene hatékonyabbá tenniük
az energia- és vízfelhasználásukat.
„A saját igényeink szerint beállított hőmérséklet, optimális szögben leengedett
redőnyök, a kikapcsolódást segítő hangulatfények – akár így is fogadhatja ma már
egy szállodai szoba a belépő vendéget. Érdemes tehát szállás foglalásakor
tájékozódni, hogy a kiszemelt szálloda mennyire él a modern technika adta
lehetőségekkel. Ráadásul, ha olyan szálláshelyet választunk, ahol digitális
megoldásokat vetnek be az ügyfélélmény növelésére, még a bolygónkért is teszünk,

mivel az ezeket kiszolgáló háttérrendszerek számos olyan lehetőséget kínálnak az
üzemeltetők számára, amelyekkel energiát spórolhatnak. A rendszer képes egyedi
igényekhez beállítani a szoba hőmérsékletét, hangulatfényeit vagy árnyékolását, és
ha nem tartózkodunk ott, automatikusan energiatakarékos módba helyezi magát.
Összességében akár 30 százalékkal is csökkenthető a hűtésre, fűtésre felhasznált
energia mennyisége” – mondta el Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési
igazgatója.
Az energiaárak változása miatt egyre tudatosabban törekednek a vállalkozások a
kiadásaik mérséklésére. A korszerű épületautomatizálás tökéletes eszköz arra, hogy
a szállodák kezelhető szinten tartsák működési költségeiket, ami előnyt is jelenthet a
versenytársakkal szemben, hiszen az emelkedő energiaárak miatt nem kell feltétlenül
emelni a díjaikat. Az ár pedig, ahogyan az a mostani kutatásból is látszik, még mindig
a legfontosabb szempont a szálláshely kiválasztásánál a magyarok körében.
A Schneider Electric ’Okoshotel kutatásának’ adatfelvétele online formában, önkéntes módon, 2022. július 19. és
július 31. között zajlott. A kérdőívet 669-en töltötték ki.
A Schneider Electricről 
A Schneider célja képessé tenni mindenkit arra, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló
energiából. Hidat képezni a fejlődés és a fenntarthatóság között, mindenki számára. Ezt úgy hívjuk: Life Is On. 
Küldetésünk, hogy digitális partnerként segítsünk a fenntarthatóság és az energiahatékonyság elérésében. A vállalat élen jár a digitális átalakulásban, világszínvonalú folyamatokat és energiagazdálkodási technológiákat integrál, vezető megoldásokban egyesíti az egész életciklust átölelő, a végponttól a felhőig
összekötő vezérlőket, szoftvereket és szolgáltatásokat, integrált irányítást kínálva az otthonok, épületek, adatközpontok, az infrastruktúra és a különböző iparágak számára. 
 
A Schneider Electric Magyarországon 
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van
Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont. A Schneider Electric-et a Joint Venture Szövetség 2022- ben nagyvállalati kategóriában a Jövő vállalatának választotta.