A chilei születésű amerikai tenor első lemezére olyan verista és romantikus áriákat vett fel, melyek igazán teljességében képesek reprezentálni egy drámai tenor képességeit.
S amelyeket már teljességgel a magáénak is érezhet: hiszen ezeket a szerepeket már az öreg kontinens kiemelkedő operaházaiban volt és van lehetősége elénekelni – tehetném hozzá, folytatva a gondolatot.
Az 1988-as születésű tenor ugyanis Egyesült Államok-béli tanulmányai után közvetlenül Európába jött – Berlinben a Vígoperában és a Deutsche Operben, Drezdában a Semperben, Londonban a Királyi Operaházban és az Angol Nemzetei Operában, Torinóban a Teatro Regióban, valamint Lille-ben kapott gyorsan szerződéseket; majd Montpellier, Montevideo, San Francisco, Frankfurt és Stuttgart következett.
Jonathan Tetelman a számára oly kedves olasz és a francia repertoárt felölelő szerepeiben jelenleg is ezeken a neves helyszíneken hallható – és most már a Deutsche Grammophon jóvoltából első portrélemezén is: hiszen sikereit követően 2021-ben a sárga címkés német világcég exkluzív szerződést kötött vele.
Ilyen biztató előzmények után jelent meg hát debütáló albuma – melyen Ponchielli: La Gioconda; Giordano: Fedora, és Andrea Chénier; Verdi: A két Foscari, A végzet hatalma, és A trubadúr; Flotow: Martha; Bizet: Carmen; Cilea: Adriana Lecouvreur;; Zandonai: Francesca da Rimini; Massenet: Werther; Mascagni: Parasztbecsület; és Puccini: Pillangókisasszony című műveiból ad elő áriákat az Orquesta Filarmónica De Gran Canaria kíséretében és Karel Mark Chichon vezényletével.
Jonathan Tetelman előadásaiban expresszív és szuggesztív, jó kiállású személyiség, karakteresen szenvedélyes hanggal – aki az erőteljes ámde világosabb tónusú tenorok egyik új képviselőjeként van jelen az operaszínpadokon. A mértékadó sajtó is lelkesedik érte: a The New York Times „minden ízében sztárnak”, az Opera News „született tehetségnek” nevezte.
Jonathan Tetelman mellett a duettekben pár tehetséges pályatársa is bemutatózási lehetőséget kap több számban is: Magdalena Lukawska és Vida Mikneviciuté szopránok, valamint José Simérilla Romero tenor. Éppen úgy előnyös képet mutatnak magukról, mint a két számban is hallható Capella Cracoviemsois és a lemez kíséretét ellátó spanyol zenekar – mely végig színesen és dinamikusan támogatja Jonathan Tetelman bemutatkozását.
Komlós József JR