Kezdőlap Régió 160 oldalas kiadvánnyal tiszteleg a hazai kortárs művészet előtt az idén 20...

160 oldalas kiadvánnyal tiszteleg a hazai kortárs művészet előtt az idén 20 éves ACG

Az ACG TWENTY Bookazine mindössze ezer példányban készült el

Budapest, 2024. november 21. – Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt húsz évben inspirációt merített. A Kortárs Inspirációk alcímű bookazine-t Blaskó Nikolett, a kiadvány főszerkesztője, az ACG alapítója mutatta be 2024.november 20-án a Kincsem Kultban, összehozva a kreatív iparág, a hazai gazdasági élet és a kortás kulturális szcéna meghatározó szereplőit.

Az idén 20 éves ACG Reklámügynökség szerint a tehetséges hazai kortás művészek, alkotók, bár szűntelen inspirációs forrásként szolgálnak a kreatív-kommunikációs iparág és a gazdasági élet résztvevői számára, mégsem kapnak elég figyelmet itthon. Ezért úgy döntöttek, hogy jubileumuk apropóján az aktív, pezsgő hazai kortárs művészeti közegre irányítják a reflektorfényt azzal, hogy egy kiadványba összegyűjtve bemutatnak 45 olyan
alkotót, gondolkodót, akire szerintük érdemes figyelni.

A 160 oldalas, exkluzív, reklámmentes kiadvány az ACG szemszögéből, hat fejezetben mutatja be a magyar művészeti élet kortalan lenyomatát, a hazai divat, képzőművészet, zene, design, performatív művészetek és a mozgókép kultúra figyelemre méltó, tehetséges hazai szereplőit.

Az ACG TWENTY Bookazine-ban saját írásokon, egyéni, valamint páros interjúkon keresztül, újszerű megközelítésben ismerhető meg az alkotók tevékenysége, gondolatai, hogy inspirációként szolgálhassanak mindazoknak, akik az ACG-hez hasonlóan a kultúrából, kortárs művészetből merítkeznének jövőbeli projektjeik megvalósításakor. Mindemellett a kiadvány célja, hogy a kortárs magyar kultúrát, annak újító erejét és sokszínűségét a következő generációk számára is megőrizze és bemutassa.

A bookazine-ban többek közt olyan kiemelkedő művészekkel olvasható interjú, mint Fekete Giorgió, a Carson Coma és Balla Gergely, a Platon Karataev együttes frontemberei, Magyar Éva színésznő, Puskás Tamás és Bodó Viktor rendezők, Deák Kristóf, Oscar-díjas filmrendező, Fleshch Andrea nemzetközileg elismert jelmeztervező, Fábián Veronika ékszertervező művész, Nemes Márton és Asztalos Zsolt festőművészek, Labrosse Daniel
képzőművész, Duda Éva táncművész-koreográfus, vagy Fábián Éva és Gáldi Andrea fotográfusok. Az ACG TWENTY Bookazine limitált, exkluzív nyomtatásban 1000 példányban készült el.

„Rendületlenül hiszem, hogy a kommunikáció feladata és felelőssége értéket teremteni. Az ACG-vel a kezdetek óta támogattunk olyan fontos ügyeket, amik megérintettek minket, de valamiért nem kaptak elég figyelmet. Küldetésünknek éreztük, hogy lehetőségeink keretein belül – sőt néha azon túl is – figyelmet irányítsunk ezekre a témákra, hogy a közvélemény tematizálásával, akár társadalmi szinten is változásokat indítsunk el. A kultúra, az
értékteremtő hazai kortárs művészet kezdetek óta az egyik fontos – ha nem a legfontosabb – ügyünk. Sokan kérdezhetik: Miért is? Kit érdekel, hogyan öltözünk, mit nézünk, hallgatunk, milyen tárgyakkal vesszük körül magunkat, mit hallgatunk, nézünk a szabadidőnkben? Erre a válaszunk, hogy mindannyiunkat! Őszintén hisszük, hogy egyenesen a mentális jóllétünk, a boldogságunk múlhat rajta, hogyan alakítjuk környezetünket. 20 év távlatából tisztán látszik, mennyit kaptunk ügynökségként a hazai kortárs művészeti közegtől. Folyamatosan hatottak ránk az alkotók, gondolkodásunkat szervesen átszőte a tőlük kapott inspiráció, ami aztán beépült munkáinkba, a vállalati kultúránkba. Az ACG születésnapjára készülve ezért döntöttünk úgy, hogy kötetbe gyűjtjük mindazokat, akik szellemiségükkel, elkötelezettségükkel, kitartásukkal, tevékenységükkel, világmegváltó gondolataikkal inspirációs forrásaink voltak és lehetnek sokak számára. Természetesen a könyvbe nem fért
be mindenki, akit meg akartunk mutatni, de öröm látni, milyen színes és különleges lett a paletta, mennyi érdekes történet, mélyenszántó gondolat, példaértékű tapasztalat olvasható így egy kötetben” – olvasható Blaskó Nikolett, az ACG alapítójának, a TWENTY Bookazine- ba írt főszerkesztői levelében.

Az ACG TWENTY Bookazine-t egy különleges születésnapi rendezvény keretében mutatták be 2024.november 20-án, a Kincsem Kultban, ahol a kiadványhoz hűen a kortárs művészet, a kreativitás és a technológiai fejlődés összefonódása állt a középpontban. A rendezvény vendégeit Zsikla Mónika kurátor vezette körbe az Einspach & Czapolai Fine Art kortárs művészeti gyűjtemény darabjaiból összeállított kiállításon. Mindemellett az összművészeti
est programját olyan kiemelkedő produkciók tették még emlékezetesebbé, mint a Duda Éva Dance Co. táncelőadása vagy Saya Noé koncertje.

Az elmúlt két évtizedben az ACG Reklámügynökség kiemelkedő projektjeivel és forradalmi megoldásaival érdemelte ki vezető szerepét a hazai kommunikációs iparágban. Ez idő alatt az ügynökség DNS-ének nélkülözhetetlen részévé vált a kreativitás, a kultúra és más olyan értékteremtő projektek támogatása, melyek túlmutatnak az egyszerű kommunikációs megoldásokon, és képesek valódi társadalmi hatást kiváltani.

„Fontosnak tartjuk, hogy küldetésünkhöz hűen tovább erősítsük elkötelezettségünket az értékteremtő munka iránti. Hiszünk abban, hogy a siker nem csupán díjakban vagy számokban mérhető, hanem abban a társadalmi hatásban is, amit értékrendünkkel és meggyőződésünkkel képviselünk. Soha nem elégedtünk meg a passzív végrehajtói szereppel, inkább tudást gyűjtöttünk, elemeztünk, know-how-t építettünk, és a megszerzett
tapasztalatokat munkáinkba, ügyeinkbe visszaforgatva, eredményesebbé és láthatóbbá téve azokat fejlődtünk. Bár ez az út számos kihívást rejt, mindig jellemzőbb volt ránk, hogy ne a trendeket kövessük, hanem mi magunk alakítsuk azokat. Ez a megközelítés nemcsak a legfrissebb iparági irányvonalak meghatározásához segít hozzá, hanem a folyamatos megújulásunk záloga is, amely biztosítja ügynökségünk hosszú távú fennmaradását” – tette
hozzá Blaskó Nikolett.

Az ACG Reklámügynökség
Az ACG Reklámügynökség egy 2004-ben alapított, független, 100%-ban magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökség.  A cég 23 országban, több mint 60 márkának nyújt kreatív reklámügynökségi
szolgáltatásokat. Szakterületük közé tartoznak a stratégiai, valamint kreatív kampánytervezési és kivitelezési,
online és offline marketing, PR, Social Média és digitális szolgáltatások. Az ACG eddigi működése során számos
nívós hazai és nemzetközi reklámszakmai díjat nyert el, többek között 2014-ben a világ leghatékonyabb független
ügynökségének választották egy rangos nemzetközi szakmai felmérés alapján.
További információ: www.acg.agency, ACG Agency Facebook, ACG Agency Instagram