Made in franchise – Gyorséttermi menedzsment kurzus indult a Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Karán. A tantárgy oktatására a hazánkban több franchise éttermet üzemeltető és előadóként is szereplő Héjja Jánost kérték fel.
A kecskeméti Neumann János Egyetem hallgatói Magyarországon egyedülálló együttműködés keretében ismerhetik meg a franchise rendszer előnyeit és kihívásait, valamint a franchise rendszer működéséhez szükséges gazdasági, jogi, és menedzsmenthez köthető ismereteket.
A franchise rendszerek működésébe a kurzuson keresztül a Neumann János Egyetem hallgatói is betekintést nyerhetnek. Héjja János, a kurzust szervező célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak a franchise rendszerben működő vállalkozások üzleti modelljéről, működési folyamatairól, és a sikeres működéshez szükséges ismeretekről. Megismerhetik egy vezető gyorséttermi lánc történetét és üzleti modelljét, marketing- és márkaépítést, a humánerőforrás menedzsmentet, valamint a fenntarthatóságot és társadalmi felelősségvállalást fontosságát. Az előadó a sok vállalkozást érintő vezetői generációváltásról is beszél a kurzuson.
Héjja János a 90-es években kezdett el a franchise rendszerrel foglalkozni, az alapokról kezdve karrierjét, napi 8-10 órában tanult bele a rendszer működésébe és haladt felfelé a ranglétrán. A rendszer megismerése után franchise jogot kapott és utána minden napját betöltötte cége operatív működtetése, a társadalmi felelősségvállalás és a munkáltatói hírnév építése, hogy kiemelkedő üzemeltetési eredményeket és közösségi elfogadást teremtsen meg vállalkozásában és környezetében.
A kurzus során megszerzett ismeretek és készségek nemcsak a gyorséttermek, hanem más iparágak franchise rendszerének megértésében és sikeres irányításában is hasznosíthatók, ezáltal hozzájárulva a hallgatók későbbi szakmai fejlődéséhez és sikeréhez. A program jól szolgálja az egyetem azon szemléletét, hogy a hallgatókat az egyetem teljes portfóliójára jellemzően, üzleti tapasztalatokkal is tájékozottá tegyék.
A Neumann János Egyetemen egyébként 2020-ban indult el a „Made in Kecskemét” elnevezésű kurzus, amely a Kecskeméten működő német járműgyártó cég mindennapjaiba nyújt betekintési lehetőséget a vállalat vezetői által. A most indult franchise kurzus ugyanezt a koncepciót ülteti át a vendéglátás-menedzsment ágazatba.

