Egy egészségügyi intézmény mindennapi működése szempontjából apró fogaskerék a gazdasági-műszaki rész, amely a gyógyítás kiszolgálójaként akkor végzi jól a dolgát, ha észrevétlen marad – fogalmaz Hegedűs Iván gazdasági igazgató. Ugyanakkor jól látható az a tendencia is, hogy az orvosi teendők elsődlegessége mellett egyre nagyobb jelentősége van e háttér tevékenységnek. Amikor például 30 évvel ezelőtt megépült a Nyíri úti kórház, a diagnosztika szerepe és aránya a jelenleginek alig tizede volt. Az új eljárások és eszközök informatikai alapon működnek, amihez a feltételeket ugyancsak a gazdasági-műszaki ágazat biztosítja.
– A beteg komfortérzetéhez, elégedettségéhez nagyban hozzájárul a jól működő háttérszolgáltatás, például az élelmezés, a fűtés, vagy a vízszolgáltatás… Jó példa erre az élelmezés, amely a gyógyítás területén a terápia része. Ide elkötelezettségre van szükség. Amikor valaki felvételre jelentkezik hozzánk, az első, amit elmondok, hogy itt a feladat határozza meg a munkaidőt, és minden tevékenységben látni kell, hogy a folyamat végén a beteg van. Ő az elsődleges, érte történik minden. Semmiben sem kötünk minőségi kompromisszumot, ami vele kapcsolatos. Ha például egy kanülre van szükség, az legyen a lehető legjobb. A kerti fűnyírónál már engedményeket tehetünk… Szerencsés vagyok, mert a gazdasági-műszaki területen nem csak nagy tapasztalat és szaktudás halmozódott fel, de az elkötelezettség, a szakmai alázat is rendkívül magas szintű. Ha bármilyen probléma merül fel, például csőtörés van, a vasárnapi ebéd mellől is feláll az éppen szabadnapos munkatárs, és bejön segíteni. Ez egyszerűen nem kérdés. Nem számít, hogy hétvége van, vagy ünnepnap. Előfordult már, hogy a moziból jöttem el vasárnap délután, és hívtam össze a csapatot, mert soron kívüli feladat volt. Senki sem hiányzott… Ebből is látszik, hogy óriási összetartó erőre építhetünk, elismerjük egymást. Lényeg a közös cél, ez pedig a gyógyítás kiszolgálása–nyilatkozta Hegedüs Iván.