BURGER KING CORPORATION
Az első BURGER KING éttermet 1954-ben alapították, amely mára a világ második legnagyobb gyorskiszolgáló étteremláncává nőtte ki magát. A BURGER KING a világ 78 országában, több mint 12 300 étteremben, 11 millió vendéget szolgál ki naponta. A BURGER KING éttermek közel 90%-a önálló vállalkozásként működik, amelyek közül számos családi kézben található.
2010 októberében a befektetésekkel foglalkozó milliárdos világméretű vállalat, a 3G Capital, felvásárolta a BURGER KING Corporation-t. A 3G Capital vállalat filozófiája a hosszú távú értékteremtés ötvözése a márkában rejlő üzleti lehetőség maximális kihasználásával.
Cégtörténet
A BURGER KING vállalatot két korábbi étteremtulajdonos, James McLamore és David Edgerton alapította 1954-ben, a Florida állambeli Miamiban. Céljukat úgy fogalmazták meg, hogy elfogadható áron, gyorsan és tiszta környezetben kívánják kiszolgálni vendégeiket. Gyors növekedés következett, tíz évvel később 8000 embert foglalkoztattak 274 éttermükben. 1975-ben vezették be Drive Thru szolgáltatásukat, vagyis az autóban ülők kiszolgálását. Mára a forgalom 60%-a a kiadóablakoknál bonyolódik, további 18%-ot kérnek a vendégek „elvitelre”. A vállalat kevés éttermet üzemeltet közvetlenül, a BURGER KING egységek többségének üzemeltetési jogát franchise rendszerben alvállalkozók gyakorolják.
A BURGER KING a hamburgereit versenytársaitól azzal különbözteti meg, hogy:
– azok lángon sütöttek, így ízük olyan, mint a grillen sütött húspogácsáé
– nagy méretűek
– „Kérd ahogy szereted!” – azaz lehetőséget ad a vásárlóiknak arra, hogy a saját ízlése és igénye alapján állítsa össze kedvencét, ezzel is az egyedi igényeket és ízléseket előtérbe helyezve.
WHOPPER
A BURGER KING sikertermékét, 1957-ben vezették be, és mára 1,6 millió darabot adnak el belőle naponta szerte a világon.
WHOPPER szendvics tartalmaz a nagyméretű zsemlén és a lángon sütött 100% marhahúsból készült húspogácsán kívül uborkát, salátát, paradicsomot, hagymát, majonézt, és ketchupot.
A WHOPPER hazánk kedvenc lángon sütött hamburgere, köszönhetően az egyedülálló hamisítatlan ízének, és a kínálatban fellelhető számos variánsának.
A WHOPPER szendvics alapváltozatán kívül minden étteremben kaphatók a WHOPPER Cheese (sajtos), Double WHOPPER (dupla), Western WHOPPER (bacon-barbecue) és a Chicken WHOPPER (csirkehússal), melyben a csirkehús egy magyar innováció eredménye. Ha az évek során eladott WHOPPER szendvicseket egymás mellé tennénk, ötször körbeérnék a Földet.
BURGER KING Hungary
A BURGER KING QSR (Quick Service Restaurant) 20 évvel ezelőtt 1991 szeptemberében az Oktogon tér 1-es szám alatt nyitotta meg első éttermét. A magyarországi étteremlánc húsz év óta folyamatosan fejlődik és növekszik, melyet mi sem bizonyít jobban, hogy már 29 étteremmel rendelkezik az országban.
A BURGER KING éttermeket üzemeltető Fusion Befektetési Zrt. kizárólagos BURGER KING master franchise joggal rendelkezik Magyarország területén. Az összes BURGER KING éttermet a Fusion Zrt. üzemelteti.
A BURGER KING elsődleges célja a minél magasabb és szélesebb körű vásárlói elégedettség elérése, illetve a folyamatos, ütemes fejlődés, a növekvő árbevétel és eredményesség, és az évről évre növekvő hálózat.
A Fusion Zrt-t alapítók hitvallása a hosszú távú elkötelezettség, a minőségre való törekvés, a vásárlók tökéletes kiszolgálása és szeretete. A tulajdonosok hosszútávon elkötelezettek a piac és az üzlet iránt, és a mai napig az eredmény 100%-át visszaforgatják a fejlesztésbe, növekedésbe.
Egy kis érdekesség: Az Oktogon étterem 20 évvel ezelőtti megnyitásakor a világ legnagyobb alapterületű étterme volt.
Választék
A WHOPPER szendvics mellett számos állandó és időszakos terméket forgalmaznak. A gyorskiszolgáló éttermekben megszokott menü tartalmazza a szendvicset, a sült burgonyát és a választható üdítőt. A BURGER KING a Coca-Cola Company-val kötött szerződése alapján világszerte kizárólag Coca-Cola üdítőitalokat forgalmaz.
Üzemeltetés
A BURGER KING saját logisztikával és raktározással rendelkezik, szakembereink üzemeltetik a magyarországi rendszert.
Étterem design
Modern, letisztult étteremkép, amerikai hangulatot idéző belső kialakítás. Meleg, kényelmes, komfortos, barátságos atmoszféra. „Building meet customer”, azaz a leglényegesebb, hogy jól érezzék magukat a vásárlók az étteremben, megvalósulhasson a társas együttlét élménye, élvezetes és ízletes minőségi ételek társaságában.