A képzésről:
Az ingyenes romológiai továbbképzés „MÍG ÉN RÓLAD MINDENT, TE RÓLAM SEMMIT SEM TUDSZ!” címmel zajlott az elmúlt időszakban a kecskeméti Városházán. Résztvevői az önkormányzat által fenntartott óvodák és általános iskolák pedagógusai voltak, összesen tizenheten.
A továbbképzés célja a multikulturális nevelésen és az interkulturális oktatáson belül átfogó ismereteket nyújtani a hazai roma társadalom történetéről, kisebbségi múltjáról és jelenéről, rétegződéséről, hagyományairól, kulturális és művészeti sokszínűségéről, demográfiai mutatóiról, egészségügyi, mentális állapotáról, a roma gyermekek és fiatalok oktatásának-nevelésének, problémáiról, sikereiről.
A képzés további célja, hogy átfogó ismereteket adjon a roma hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok felzárkóztatására indult társadalmi törekvésekről, oktatáspolitikai döntésekről, a szociális támogatás rendszeréről, az esélyegyenlőségről, a gyermeki jogokról és a segítő intézmények igénybevételének lehetőségéről.
A drámapedagógiai módszerek alkalmazása, a pedagógusok konstruktív konfliktuskezelési ismereteinek bővítése a pedagógusok toleráns magatartásának megerősítését szolgálja. A tanfolyam tartalmi követelménye volt, hogy a pedagógusok megismerjék, és alkalmazni tudják a multikulturális nevelés és az interkulturális oktatás céljában megfogalmazott pedagógiai elveket.
A tanfolyam résztvevői megismerték a magyarországi roma társadalom történetét, rétegződését, ma is élő hagyományait, a romugró, az oláh cigány és a beás cigány csoportok nyelvi sajátosságait, zenéjét, táncát, művészeti alkotásait. Ismereteket szereztek a roma lakosság szociális, egészségügyi helyzetéről, mentális állapotáról, nyelvhasználatának iskolai problémáiról, továbbá a roma hátrányos helyzettel foglalkozó intézmények tevékenységéről, a segítségnyújtás lehetőségeiről, a roma diákok tehetséggondozásával foglalkozó intézményekről.
A pedagógusok oktató-nevelő munkájuk során alkalmazni tudják majd a roma kisebbségi oktatással kapcsolatos magyar törvényi előírásokat a gyermeki jogok és az esélyegyenlőség tükrében.
A foglalkozásokon alkalmazott drámapedagógiai módszerek által a pedagógusok képesek toleráns magatartásuk megerősítésére. Megismerték a konstruktív konfliktuskezelés elméleti alapjait, saját konfliktuskezelési eljárásaik előnyeit és hátrányait.