Társhatóságok összefogásával jött létre a fiataloknak szóló bemutató.
A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága – a Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelem, az Országos Mentőszolgálat Kecskeméti Mentőállomás, a Magyar Vöröskereszt Bács-Kiskun Megyei Szervezete, a Molnár Transz Kft., a Kecskeméti Városgazdasági Nonprofit Kft., valamint Ináncsi László közreműködésével – 2019. március 19-én délelőtt baleseti szimulációt tartott Kecskemét központjában.
A bemutatót prevenciós céllal rendezték meg, a célközönség a fiatalok voltak. A főkapitányság előzetesen meghívta a kecskeméti középiskolák tanulóit, hiszen ők azok, akik hamarosan aktív részesei lesznek a közúti közlekedésnek. A szimuláció célja az volt, hogy a fiatalok láthassák, hogy milyen súlyos következményekkel járhat az alapvető közlekedési szabályok be nem tartása.
A forgatókönyv egy megtörtént esemény alapján íródott: az 51610-es számú úton közlekedett személykocsival egy ismeretlen személy, aki áttért a szemközti forgalmi sávba, és összeütközött egy másik autóval. Ez utóbbi jármű sofőrje elvesztette uralmát a kocsi felett, felborult, végül a kerekein állt meg. A baleset okozója megállás és segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről.
Mivel egy kis forgalmú úton történt az eset, közel fél óra telik el, mire arra halad egy jármű. A gépkocsivezető észleli a történteket és azonnal hívja a 112-es segélyhívót.
A helyszínre érkező katasztrófavédelem és mentőegységek elkezdik a mentést. A felborult jármű sofőrje és a mellette ülő utas biztonsági öve be volt kapcsolva, azonban a hátul utazó nem használta az övét, így előre repült, és beszorult az első ülések közé.
A jobb első utas életjelet nem mutatott, ezért a mentők megkísérelték újraéleszteni. Nem jártak sikerrel, a férfi sérülései olyan súlyosak voltak, hogy a helyszínen életét vesztette. A kiérkező rendőrök alkoholszondát alkalmaztak a sofőrrel szemben, ami pozitív értéket mutat. A mentők az életben maradt két sérültet kórházba szállították.
A balesethelyszínelő észlelte, hogy a másik járműtől származó anyagmaradványok is vannak a helyszínen. A nyomok és a térfigyelő kamerák felvételei alapján a rendőrök rövid idő alatt megállapították a balesetet okozó jármű színét, típusát, majd a rendszámát. Felkutatták a járművezetőt, aki vallomásban elmondta, hogy észlelte az ütközést, de nagyon megrémült, ezért nem állt meg a helyszínen. Elmondta azt is, hogy azért tért át a szemközti forgalmi sávba, mert a telefonjára üzenetet kapott, és azt olvasta, ezért nem figyelt a vezetésre.
Időközben autómentő is érkezett a helyszínre, aki gondoskodott, a roncs elszállításáról.
Talán nem történt volna meg a baleset, vagy nem lett volna halálos kimenetelű, ha
- az okozó nem hagyja el a helyszínt, hanem segít, és azonnal hívja a 112-es segélyhívó számot,
- az egyik sofőr nem használja a telefonját vezetés közben,
- a másik sofőr nem vezet ittasan.
A baleseti szimulációt hozzávetőleg 300 diák nézte érdeklődve.