Kezdőlap Események A COOP nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat

A COOP nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat

Budapest, 2019. szeptember 27.

Az idei évben immár második alkalommal került kiírásra a
Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj, melyet a Magyar Termék védjegyeket használó
gyártócégek szavazati alapján ezúttal a COOP Gazdasági Csoport érdemelt ki. A díjat az FMCG
szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en Dr. Feldman Zsolt, az
Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára adta át. Az üzletlánc közel negyed
évszázados megalakulása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékeink iránt,
választékában több mint 80 százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a tavalyi évben a Magyar Termék védjegyeket
gondozó Magyar Termék Nonprofit Kft. és az FMCG szektor meghatározó szakmai lapja, a Trade
Magazin alapította. A megmérettetés fővédnöke Dr. Nagy István agrárminiszter. „A hazai termékek
előnyben részesítése nemzetgazdasági érdek, amelyre nem lehet elégszer felhívni a figyelmet.
Magyar Termék védjegyeink garanciát jelentenek a származásra és a minőségre. A díjat két céllal
hoztuk létre, egyrészt, hogy elismerjük, azon kereskedelmi szereplők munkáját, amelyek elhivatottan
segítik a magyar termékek piacra jutását, és forgalmát, másrészt ösztönözni is szeretnénk az
üzletláncokat, hogy aktívabb szerepet vállaljanak a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítésében”
– mondta Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzáfűzte: Az elismerést a
170 Magyar Termék védjegyhasználó gyártó saját tapasztalatai és objektív kritériumok mentén
történő értékelése alapján ítélik oda a védjegyes árukat forgalmazó üzletláncok között.
Az idei éveben a COOP Gazdasági Csoport érdemelte ki a díjat, amit Pekó László, a CO-OP Hungary
Zrt. igazgatóságának elnöke vett át Dr. Feldman Zsolttól, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért
felelős államtitkárától a Trade Magazin által szervezett, az FMCG szakma legnagyobb
rendezvényének számító tapolcai Business Days-en.
Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma, az ezen áruk
megjelenésére nyújtott kommunikációs felületek és a megvalósított promóciók sikeressége, valamint
a bemutatott egyéb aktivitások, értékesítést ösztönző tevékenységek.
A COOP régóta szívén viseli a magyar eredetű termékek sorsát, alapítása óta az az alapvetése, hogy
ahol csak lehet, ott magyar árut szerez be, ezért az üzletláncnak egyértelműen a hazai beszállítókkal
van kiterjedtebb kapcsolata – hangsúlyozta Pekó László, hozzátéve, hogy üzleteik polcain több mint
80 százalékban hazánkban készült termékek találhatók. Majd úgy fogalmazott: „Elkötelezettségünket
jól mutatja az a stratégiai együttműködés is, amit a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel több mint 4
éve folytatunk. Ennek keretében közös marketingakciókat, nyereményjátékot, promóciókat
bonyolítunk. Ezen felül a Magyar Termék védjegyek valamelyikét eddig csaknem 100 sajátmárkás
termékünkön szerepeltetjük, és vizsgáljuk a továbbiakra történő kiterjesztés lehetőségét.
Az igazgatóság elnöke emlékeztetett: A Coop üzletlánc idén már 14. alkalommal rendezte meg a
Coop Rallyt, amely a magyar élelmiszerfeldolgozás jelentőségére hívja fel a figyelmet, és amely szinte
a teljes FMCG szektor támogatását tudhatja maga mögött. A kezdetekkor, 2006-ban még csak nagyon
kevesen foglalkoztak a magyar termékek kérdésével, ez azonban mára más kereskedelmi szereplők
stratégiájában is megjelenik. A szakmai program intenzív kommunikációval az elmúlt csaknem másfél
évtizedben 119 kiváló magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét, fejlesztéseit és termékeit
mutatta be a nagyközönségnek.
További információ:
Széles Anikó
Tulajdonos-ügyvezető
Sky Marketing Kft.
Mobil: 06-30-921-9639
E-mail: [email protected]