Kezdőlap Adomány Autista Gyermekekért Egyesület Felhívása

Autista Gyermekekért Egyesület Felhívása

Kedves Érintett és Érintetlen Társaink, Barátaink, Támogatóink!

Pironkodva kezdek ennek a levélnek az írásához… Mert én is úgy gondolom, ezerszer fontosabb közös dolgaink, bajaink vannak most annál, amit mégis mondani kényszerülök. Mert ha nem mondom, abból később lesz – vagy lehet – akkor már kezelhetetlen diagnózis.

Mindenekelőtt: valamennyiőtöknek, akinek ezt a levelet elküldöm – adatvédelmi szabályaink miatt: titkos címzéssel –, azt kívánom, hogy egészségben, békében és megerősödő hitben, szeretetben élje túl ezeket a nehéz heteket, hónapokat.

Ezt szeretném kérni a magunk számára, az Autista Gyermekekért Egyesület számára is. A túlélést.

Furcsa, sőt meghökkentő, ha ugyan nem kifejezetten ellenszenvet kiváltó túlzásnak tűnhet ez közületek azoknak, akik figyelemmel kísérték 21 éves civil szervezetünk közelmúltbeli sikertörténetét. Nyertes pályázatok sorát tudhatjuk magunk mögött, valóban. Adományokban sem szűkölködtünk.

Amit viszont talán nem tudtok: nyertes pályázataink, adományaink mindegyike „pántlikázott”: csak és csakis arra a célra használható fel, amire a pályázati kiírás szólt, illetve amire az adományozási szerződés lehetőséget nyújt: az autisták oktatásának, nevelésének szakmai jellegű támogatására, az autista gyermeket nevelő szülők kompetenciájának erősítésére. Programok szervezésére és az ezekhez szükséges eszközök beszerzésére. Szerencsére: milliós nagyságrendben.

Aminek már csupán a pénzügyi kezelése (bankköltsége) – az adományok, pályázati támogatások felhasználásának utalása vagy készpénzben történő kifizetése – is százezres nagyságrendű. Amit az egyesületünknek saját zsebből kell kifizetnie. Ezt a „saját zsebet” úgy hívják: működési költségek.

Azon az egyetlen(!) pályázaton (NEA), amelyen működési költségekre is lehet támogatást kérni, évek óta eredménytelenül pályázunk. (Egészen pontosan: a pályázataink ugyan eredményesek, de – a túljelentkezés miatt – csak várólistára kerülnek, ahonnan még nem volt példa előrelépésre…)

Márpedig ahhoz, hogy sikeres pályázatainkat meg is tudjuk valósítani, működnünk kell. Közhasznú szervezet lévén, nyilvánosan hozzáférhető székhelyet fenntartani például. Aki járt már az irodánkban, nyilván nem vádol minket e tekintetben (sem) pazarlással: a székhelyünkül szolgáló helyiség – WC-vel, mosdóval együtt – mindössze 12 m2. Épp az idén varázsoltunk belőle mégis – egy pályázatnak köszönhetően – közösségi teret: a beszerzett mobil bútorelemek segítségével az irodát pár perces átrendezéssel 6-8 fős csoportfoglalkozások befogadására alkalmas klubszobává tudjuk alakítani. Amire annál is inkább szükség volt már, mivel – rendszeres nyitvatartási időnkben – itt folyik több otthon használatos, autisták számára kifejlesztett informatikai alkalmazás (DATA, Niki-Talk, ASD-Kvíz) betanítása, és a napi gondjaik megoldásáért hozzánk segítségért fordulók személyes fogadása is.

De az irodabérletet fizetni kell. A fűtést, világítást, internetet, telefont fizetni kell. A működési költségeinkből. Ennek forrása pedig – egyéb, erre fordítható bevételünk nem lévén – csak az Autista Gyermekekért Egyesületnek felajánlott személyi jövedelemadó 1%-okból befolyó támogatás.

Mi, akik az egyesület napi ügyeit visszük, pályázatait kezeljük, és nem utolsósorban az iroda nyilvános információs szolgáltatásait nyújtjuk – pillanatnyilag szintén home office üzemmódban: telefonon, e-mailen keresztül – kivétel nélkül önkéntes munkában tesszük ezt.

De a villanyszámlát, bérleti díjat és a többi, havonta mintegy százezer forintot kitevő működési költséget sajnos nem tudjuk „összeönkénteskedni”.

Hát ezért kérem, tisztelettel – bár, mondom: pironkodva –, hogy ha nem vagytok (rokonaitokkal, barátaitokkal és üzletfeleitekkel egyetemben) más, nemesebb célnak elkötelezve, ajánljátok fel az Autista Gyermekekért Egyesületnek személyi jövedelemadótok 1%-át. Idén is. Vagy idén először.

Hogy fel tudjuk használni a pályázati támogatásokat és nagylelkű támogatóink adományait arra, amire kaptuk: az autisták oktatásának, napközi ellátásának fejlesztésére, a szakemberek és szülőtársaink képzésére. Amit csak akkor leszünk képesek megtenni, ha egyáltalán működni tudunk.

MINDENKI elnézését kérem, aki a jelenlegi – a fentebbiekhez képest nagyságrendekkel súlyosabb – veszélyhelyzethez méltatlannak találta a levelemben leírtakat. De az egyesület felelős vezetőjeként úgy éreztem, kötelességem legalább így, e-mailben leírnom, mennyire ki vagyunk szolgáltatva – 1%-otok felajánlásában megnyilvánuló – jóindulatoknak.

Az 1% felajánlásához szükséges adószámunk: 18355350-1-03

Köszönöm megértéseteket – és elnézéseteket kérem az általános tegező formuláért.

Szeretettel és hálás köszönettel minden eddigi segítségért, támogatásért:

Szabó Klári

az Autista Gyermekekért Egyesület elnöke

egy 31 éves autista „csodabogár” (Levente) anyukája

AZ AUTISTA GYERMEKEKÉRT EGYESÜLET
INFORMÁCIÓS IRODÁJÁNAK
ÉS AZ AOSZ INFO-PONTJÁNAK CÍME:

6000 Kecskemét, Dobó krt. 10.
(Centrál Passzázs, földszint)

Személyes ügyfélszolgálatunk
2020. március 16-tól szünetel.

A korábbi nyitvatartási időben
kedden és csütörtökön 8.30-tól 11.30-ig
szerdán 8.30-tól 14 óráig
telefonszámunk (76/327-318) hívható,
munkatársunk saját mobiljára átirányítva fogadja a megkereséseket, vagy visszahívja a telefonálót.

E-mailes elérhetőségünk folyamatos
az alábbi címeken:

Autista Gyermekekért Egyesület:
[email protected]

AOSZ Info-Pont:
[email protected]

Honlapunk címe:  http://agye.hu/

Kérjük, kísérjétek figyelemmel facebook oldalainkat is, ahol naprakészen közvetítjük az autista személyeket és családjaikat segítő információkat.