Kezdőlap ÉT-TRENDEK Új, kiváló minőségű termékkel bővülhet a paletta

Új, kiváló minőségű termékkel bővülhet a paletta

A kiváló minőségű csemegekukoricát és zöldborsót előállító Kecskeméti Konzerv Kft. sikeresen teljesítette a megnövekedett kereslet okozta gyártási kihívásokat és örömteli hír, hogy az Európa-szerte népszerű termékek a közelmúltban újabb partnerek figyelmét is felkeltették. A piacon meghatározó szerepet betöltő vállalatnál nagy várakozással tekintenek az újdonságot jelentő, dobozos verzióban forgalomba hozandó csöves kukorica gyártása elé is.  Kovács János ügyvezető igazgató tájékoztatta lapunkat a Kecskeméti Konzerv Kft.-vel kapcsolatos aktuális hírekről.

Megnövekedett kereslet

Vállalatunk 2020-ban is maximálisan felkészült a szezonra, és az üzleti tervben megfogalmazottak szerint nagyságrendileg hasonló volumenben gondolkodtunk, mint az előző években. Ez azt jelenti, hogy mintegy18 millió doboz zöldborsó előállítását terveztük, és mintegy 105 millió félkilós kiszerelésű egységnyi csemegekukorica gyártását irányoztuk elő. Az időjárás szempontjából egy fokkal jobban állunk, mint tavaly ilyenkor, mert idáig sem extrém hőmérséklet, sem szélsőséges csapadék nem akadályozta a munkát. Komoly kihívás elé állít bennünket, hogy cégünk termékei iránt nagy mértékben megnövekedett a kereslet, de vállalatunk a lehetőségekhez mérten igyekszik biztosítani a késztermékeket a hálózatok részére. Amennyiben továbbra is kedvezően alakulnak az időjárási körülmények, elképzelhető, hogy túlszárnyaljuk az eredeti tervben megfogalmazott célokat.

A Honvédelmi Operatív Törzs közreműködése

A korona vírus okozta rendkívüli veszélyhelyzet miatt éltünk azzal az opcióval, hogy kértük a Honvédelmi Operatív Törzs közreműködését a tevékenységünk segítése érdekében. A külföldről érkező vetőmagok esetében ugyanis fennállt a kockázata, hogy nem érkezik meg határidőre a nélkülözhetetlen termék, nem kerül időben szakhatósági vizsgálatokra, s emiatt a vetésben késedelmet szenvedhetünk. Az eddigi tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy minden a legnagyobb rendben történt, s ezúton is köszönjük a Honvédelmi Operatív Törzs közreműködését.

Bíztató szezonkezdet

A szezonra felkészítő feladatokat mostanra megfelelő odafigyeléssel és az egészségügyi szabályok betartásával javarészt elvégeztük. A borsószezont illetően jó hír, hogy miután rendelkezésünkre állt a termeltetéshez szükséges valamennyi vetőmag, így országszerte megtörtént a vetés. Ha a napokban meghozott korlátozás-enyhítések után az élet itt is visszatér a korábban megszokott kerékvágásba, akkor kijelenthetjük, hogy vállalatunk különösebb véráldozat nélkül vészelte át a vírus-veszély első hullámát.

Új export partnerek megjelenése

Versenyképességünk megőrzése érdekében elengedhetetlen, hogy új piacok felkutatásával folyamatosan bővítsük a megrendelőink körét. Minden évben képviseltetjük magunkat az amszterdami PLMA kiállításon, annak érdekében, hogy a Private Label kategóriában a lehető legtöbb partnerrel üzleti kapcsolatba kerülhessünk. Sajnos a kialakult helyzet miatt idén elmaradt a számunkra egyébként mindig eredményes, üzletkötésekkel járó találkozó, de szerencsére ebben a rendkívüli helyzetben mégis jelentkeztek új vevő jelöltek, az előző években kiosztott névjegyek valószínűleg „most kerültek elő a fiókokból”. Egyébként világosan látszik a tendencia, hogy az Európa vonzáskörzetébe tartozó termékigénylők egyre inkább lemondanak arról, hogy a Távol-Keletről szerezzék be termékeiket. Egyre inkább azt tapasztaljuk a kereskedelmi hálózatoknál, hogy a jól bejáratott, közeli, kultúrákban hasonló partnereket illetve az általuk előállított európai árut preferálják.

Kedvező kilátások a japán piacon

Az export tekintetében már megtörtént az első komoly volumenű konténeres áruszállítás Japánba, partnereink az ottani piaci fogadtatás alapján döntenek arról, születik-e hosszú távú megállapodás a két cég között. Az eddigi visszajelzések alapján reménykedünk abban, hogy a japán export volumene nagyon gyorsan óriási méretűre nőhet.

Új termék megjelenése várható

Vállalatunk rendelkezik egy új termékfejlesztési elképzeléssel, amely megvalósításával a kukorica üzletágban bővítenénk a palettát. Tulajdonképpen csöves kukoricát hoznánk forgalomba dobozos verzióban, amely akár pirítva vagy grillezve is fogyasztható lenne a vásárlók számára. Jelenleg a gyártási igények felmérésénél tartunk, és amennyiben kedvező visszajelzések érkeznek a hálózatoktól, akkor a kukorica szezon végén mindenképpen előállítanánk néhány 10 ezer doboznyit ebből a termékből.

Rekord árbevétel a célkitűzés

Átfogó fejlesztést nem tervezünk az idei évben, csupán minimális programunk van a beruházások tekintetében, az idei fejlesztéseink inkább a „finomhangolás” jegyében zajlanak, igyekszünk maximálisan kihasználni a meglévő berendezéseink kapacitását.

Az üzleti tervben megfogalmazottak szerint – különösen annak tükrében, hogy márciusban extra havi forgalom generálódott – az idei évben szeretnénk átlépni az „álomhatárt” jelentő a 15 milliárd forintos árbevételt, amely 2006-os első teljes évünkhöz képest 2 és félszeres nagyságrend növekedést jelentene. Mindenképpen megemlíteném a munkatársaink a vírus helyzet ideje alatt tanúsított hozzáállását, és egy extra tavaszi juttatással szeretnénk megköszönni nekik, hogy „nem féltek bátornak lenni”. Mindenki hősiesen helytállt az új szabályok, körülmények között, és ezzel jelentősen hozzájárultak a cégünk eredményes működéséhez.

Kecskeméti Konzerv Kft.
6000 Kecskemét, Szolnoki út 35. – Magyarország
Tel.: +36-76-546-060
Fax.: +36-76-320-547
E-mail: [email protected]

http://www.kkkft.hu/hu

ARM-2020.04.20.