Kezdőlap Régió Minőségi díjat nyert Kecskemét város honlapja

Minőségi díjat nyert Kecskemét város honlapja

Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata a 10. alkalommal meghirdetett „Az Év Honlapja” pályázaton az „Önkormányzatok és települések” kategóriában az „Állandóság és megújulás – www.kecskemet.hu” pályázattal Minőségi díjat nyert. Az erről szóló oklevelet Varga István alapító és dr. Eszes István, a zsűri elnöke aláírásával a december 2-án Budapesten tartott eredményhirdetésen adták át.
Élményt és szolgáltatásokat egyszerre nyújtó, sok információt tartalmazó, egyszerűen kezelhető, hangulatos és korszerű honlapként értékelték városunk önkormányzatának megújult weblapját péntek este Budapesten a Hotel Héliában, ahol kihirdették a 10. alkalommal kiírt „Az Év Honlapja” pályázat eredményét.
A pályázatra idén összesen 314 nevezés érkezett. Honlapunk 15-ös mezőnyben versenyzett és az eredményhirdetésen a kategória hat kiemelkedő pályázója között mutatták be.
A díjátadóra is rekord számú regisztráció érkezett. Ünnepélyes köszöntőjében Varga István, az Év Honlapja pályázat alapítója, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, az Internet Marketing Klub elnöke elmondta, hogy az idei versenyen is kiváló volt a mezőny. Aki nem akar lemaradni, annak komolyan kell vennie a digitális marketinget, hangsúlyozta a szakember.
Az Önkormányzatok és települések kategóriában az Év Honlapja díjat Győr önkormányzata nyerte, az Év Honlapja Minőségi díjat Gödöllő és Kecskemét, az Év Honlapja különdíjat Hegykő község önkormányzata kapta.

A zsűritagok a következő szempontokat vették figyelembe az értékelésnél:
Design
Honlap vizuális megjelenése (színvilág, layout, tipográfia, grafika) támogatja-e a megadott célkitűzést, valamint mennyire van összhangban a honlap tartalmával.
Impresszió
A weblap vizuális megjelenése és tartalmának megismerése milyen összbenyomást kelt a látogatóban.
Innovativitás
Milyen újszerű tartalmi, formai és programozástechnikai megoldásokat alkalmaztak a weblap fejlesztői.
Interaktivitás
Milyen formában ad lehetőséget a honlap a látogatóknak / ügyfeleknek a kapcsolattartásra. A honlap tartalma / szolgáltatásai mennyire használják ki a web által nyújtott kétirányú kommunikációs lehetőségeket.
Kategóriának megfelelő tartalom (súlyozott pontszám)
Miután a versenyben különböző kategóriákban lehet nevezni, a tartalmat nem lehet általában értékelni, hanem csak a konkrét kategória jellegzetességeinek megfelelően. A honlap tartalmi része mennyire támogatja a nevezésben megadott marketing célkitűzés megvalósítását az adott kategóriában. A kereskedelmi kategóriában induló honlapok – az üzleti szolgáltatás minősége mellett – mennyire felelnek meg a kötelező jogi előírásoknak.
Navigáció
A látogatók részéről a leggyakoribb panasz a weblapokra, hogy egy idő után elveszítik a tájékozódást, nem tudják hol vannak, hogyan tudnak visszatérni a kezdőoldalra. A zsűri értékelte, hogy a weblap mennyire áttekinthető, milyen segítséget nyújt a weblap egyes részeinek a megismeréséhez.