Több mint ezren növesztettek bajuszt a Mercedes-Benz gyárban
Ötezer eurós adomány a prosztatarák szűrésre a Movember Hungary Mozgalomnak
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vállalati kultúrájában fontos szerepet kap az egészségtudatosság, amit az autógyár egy a prosztatarák szűrést népszerűsítő szervezet támogatásával is kifejez.
A prevenciós kampány során több mint ezerrel nőtt a bajszos munkatársak száma a vállalatnál, a hölgyek bajuszt ábrázoló kitűzők viselésével jelezték támogatásukat, hogy ezzel is felhívják a figyelmet a rákszűrés fontosságára.
A kecskeméti autógyár a novemberi akció apropóján 5000 eurós adománnyal támogatta a Movember Hungary Mozgalom céljait.
A hónap közepére már egészen szembeötlő változáson ment át a több mint négyezer munkatárs jelentős része a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban. Bajuszban erősödött a kollektíva, de az összehangolt szőrösödés a küllem helyett inkább az egészségről szól. A közös borotva-hanyagolás a szűrővizsgálatokra szólít. A Movember Hungary Mozgalom évek óta a prosztatarák szűrés fontosságát népszerűsíti azzal, hogy bajusznövesztésre szólítja fel a férfi közösségeket novemberenként.
A kecskeméti Mercedes-Benz a gyár művezetőinek kezdeményezésre lépett be a programba, és a támogatói létszámot is ők szervezték be. Egy ilyen alulról jövő kezdeményezésnek erős közösségformáló ereje is van, ami nagyon sokat segít a Mercedes-Benz kultúra továbbterjesztésében.
A Movember Hungary Mozgalom kezdeményezéséhez csatlakozva, a Mercedes-Benz gyár menedzsmentje azt a vállalást tette, hogy 5000 eurót adományoz a mozgalomnak, amennyiben legalább 1000 dolgozó bajuszt növeszt. A vállalás teljesült, sőt a női dolgozók kitűzőinek köszönhetően csaknem másfél ezren hordanak jelenleg is bajuszt virtuálisan vagy természetesen.
November 12-én a kecskeméti gyárban jelképesen átadták Honti Dánielnek, a Movember Hungary Mozgalom főszervezőjének az adományt. Az eseményen Spitzer Gyöngyi előadóművész, életmód-tanácsadó, író, művésznevén Soma Mamagésa tartott előadást az egészségtudatosságról, majd bajuszmustra és közös fotózkodás következett. A programok komplex rákszűrési vizsgálatokkal folytatódnak a következő hetekben az autógyárban.
A Movember ausztráliai eredetű, a “moustache” és a “november” szavakra utaló kezdeményezés, ami az egyik legelterjedtebb férfibetegség, a prosztatarák szűrésének a fontosságára hívja föl a figyelmet. Az időben felismerve megelőzhető betegség a második legtöbb áldozatot szedi hazánkban, az évente 4500 új regisztrált betegnek csak a kétharmada gyógyul meg.
A felvilágosító kampányhoz csatlakozó férfiak novemberben egy hónapra félreteszik a borotvát, és világszerte megnövesztik a bajszukat. E tevékenységgel azt hangsúlyozzák, hogy a férfiak sem hanyagolhatják el az egészségüket, rendszeresen részt kell venniük szűrővizsgálatokon. A magyar önkéntesek 2009-ben csatlakoztak a Movemberhez, kommunikációs kampányokkal szerezve híveket az egészségtudatos férfiideálnak. Eddig világszerte 174 millió dollár adomány gyűlt össze a prevenciót segítő munkára, a szűréshez elengedhetetlen PSA mérőkészülékek vásárlására.
A Daimler-csoport és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vállalati kultúrájában kiemelt szerepet kap az egészségvédelem, a prevenció és a sport, amelyek részei a vállalat átfogó egészségügyi stratégiájának. A kecskeméti gyár emellett számos szociális, közoktatási és egészségügyi intézményt támogat harmonikus testi-lelki környezetük építésében a vállalat társadalmi felelősségvállalása jegyében. A dolgozónak nem csak számos sportolási lehetőséget kínál a gyár, de rendszeres egészségügy szűrőprogramok is zajlanak.