Közel 70 millió forint rezsitámogatás közösségi tévéknek, rádióknak
Működési és üzemeltetési költségeik csökkentésére használhatja fel a kapott 67,8 millió támogatást az a 14 közösségi rádió és televízió, amely nyertessé vált az NMHH Médiatanácsának rezsipályázatán a legutóbbi fordulóban. A Médiatanács eheti kiemelt döntései közé tartozik még, hogy hibás korhatár-besorolást állapított meg a Class FM egyik reggeli adásánál, burkolt reklámot talált az RTL Klubnál, valamint több rádió névmódosítási kérelmét is jóváhagyta.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 67,8 millió forint támogatást ítélt meg 14 közösségi rádiónak és televíziónak a 2016-os rezsiköltség-támogatási pályázat harmadik fordulójában a Magyar Média Mecenatúra program keretében. A közösségi rádiók közül sikerrel pályázott a budapesti Klasszik Rádió 92,1 és debreceni FM90 Campus Rádió; a kisközösségi rádiók közül az Első Pesti Egyetemi Rádió, a gyomaendrődi Rádió Sun, a Rádió Szarvas és a gyöngyösi MaxiRádió. A közösségi televíziók közül nyertessé vált a fővárosi City TV, a Zugló Televízió, az esztergomi Körzeti Televízió, a tahitótfalui Danubia Televízió, a Városi Televízió Kistelek, a borsodi Irány TV, a kaposvári Somogy TV és a Balmazújváros Televízió. A Médiatanács 2011 óta a közösségi médiaszolgáltatók rezsiköltségeihez mintegy 500 alkalommal közel 2,5 milliárd forinttal járult hozzá a médiapiac sokszínűségének fennmaradása érdekében, hiszen a mecenatúrapályázatok nélkül ezeknek a kis médiaszolgáltatóknak a helyzete könnyen ellehetetlenülne.
A Class FM adó január 11-ei Morning Show műsorának hibás korhatár-besorolása miatt a kiskorúak védelmében a Médiatanács 750 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a szolgáltatót. Bár a rádió a műsorszámot a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta, a Médiatanács megítélése szerint az elhangzott tartalom 16-os korhatár-kategóriájú, és ennek megfelelően azt csak a 21–5 óra éjszakai sávban tehette volna közzé. A műsorban a drog- és alkoholfogyasztást a gyerekek számára félreérthetően, a humor eszközével bagatellizálták, pozitív megvilágításba helyezték, kétszer erős trágárság is hallható volt, a homoszexualitásról pedig ironikusan, nem a kiskorúak érettségi szintjének megfelelő módon beszélgettek. A Médiatanács korábban már két esetben kiszabott 500-500 ezer forint bírságot a médiaszolgáltatóra ugyanennek a szóban forgó korhatár-besorolási jogszabályhelynek a megsértése miatt a tavaly december 30-ai, illetve a január 4-ei adások kapcsán.
Az RTL Klub tavaly december 6-ai és 9-ei Egészségkalauz című műsorában egy patikahálózatról szóló burkolt reklámot tett közzé, a Médiatanács a két alkalommal elkövetett jogsértés miatt 100 ezer forint bírságot szabott ki a médiaszolgáltatóra.
A Médiatanács hozzájárult a Radio Plus Kft. névmódosítási kérelméhez, amelyben a Budapest 96,4 MHz-en eddig DJ FM névvel tervezett körzeti kereskedelmi rádiójukat Rádió 1-re kívánják átnevezni. A Médiatanács hozzájárult a Kultúr M Kft. Eger 100,7 MHz és a Diórádió Gyöngyös Kft. Gyöngyös 101,7 MHz + Hatvan 87,9 MHz médiaszolgáltatási jogosultságainak hálózatba kapcsolódásához, és ennek következtében a médiaszolgáltatások állandó megnevezésének kérelmezett módosításához.
(kép forrása: internet)