Az X-Faktor fináléja a szezon egyik legjobb élő show-s eredményével búcsúzott a 2016-os évadtól. Az Opitz Barbi győzelmével végződő adás a kereskedelmi célcsoportban 28,1 százalékos közönségarányt ért el.
Az X-Faktor egy év kihagyással tért vissza az RTL Klubra. Az énekes tehetségkutató showműsor folyamatosan bőven csatornaátlag feletti teljesítményt nyújtott. A december 17-ei finélára is rengetegen voltak kíváncsiak. A 2016-os évad 28,1 százalékos közönségaránnyal búcsúzott a kereskedelmi célcsoport körében. Az évad egyik legjobb élő show-s nézettségét produkálta, ezen az estén az RTL Klub és a TV2 között főműsoridőben 16,1 százalékpontos különbség volt. Nem véletlen, hogy jövőre újabb évad érkezik az X-Faktorból.
A kereskedelmi célcsoportban felállított nézettségi toplista első 10 helyén az X-Faktor fináléján kívül csak RTL Klubos napi és heti sorozatok találhatóak. A Barátok közt a lista első tíz helyéből négyet is megszerzett, a legjobban a december 13-ai adás végzett, 18,6 százalékos közönségaránnyal a második helyen. Az Éjjel-Nappal Budapest is jó hetet zárt, három epizódja is a top10-ben végzett, a december 12-ei az ötödik helyet elérve. Továbbra is a legnépszerűbb heti sorozat a Válótársak, ami ismét kimagasló közönségarányt, 20,6 százalékot produkált, ez a lista hatodik helyére repítette a sorozatot, ami így egy helyet javított a 49. hétben elért eredményéhez képest. A top10-be befért még a 10. helyen a Dr. Csont hétfői adása is 19,5 százalékos közönségarányával.
Az őszi-téli új saját gyártású műsorok is szinte kivétel nélkül erősödtek a 49. héthez képest. A Keresem a családom 2,6 százalékponttal magasabban, 18,2 százalékon zárt múlt kedden. A Gyertek át! is növelni tudta közönségarányát, ami a múlt héten a csatornaátlagot is átlépve 18,4 százalék volt. A Playback Párbaj a főműsoridő végén 13,6 százalékos közönségarányával pedig ismét könnyedén nyerte sávját.
Az RTL Híradó továbbra is az ország legnézettebb hírműsora a 18-49-es korosztály körében, a múlt héten a december 17-ei adását nézték a legtöbben, ami a toplista 20. helyét jelentette. A Fókusz is folyamatosan erősödik, a múlt héten a december 13-ai adása a 13. helyet szerezte meg, 20,2 százalékos közönségarányt elérve.
Az RTL Klubon kívül a Film+ és a Cool is meggyőző héten van túl, előbbi csatorna legnézettebb műsora a John Wick című amerikai akcióthriller volt, 9,3 százalékos közönségaránnyal. A Cool-on az 50. héten pedig a Red 2 című amerikai akció-vígjáték teljesített a legjobban, 6,9 százalékos közönségarányt elérve. A múlt hét sem telhetett el ValóVilág nélkül, a ValóVilágtól a Big Brotherig című best of műsor első adása 5 százalékos közönségarányt szállított az RTLII-n.
Az RTL Magyarországhoz tartozó csatornák átlagos, kumulált főműsoridős, kereskedelmi célcsoportban mért közönségaránya a 49. héthez képest 1,4 százalékpontot emelkedve 35,5 százalék volt az 50. héten. Az RTL Klub idén eddig már 291 főműsoridős estét nyert meg a 18-49-es korosztály körében, míg a TV2 csupán 32-t.
RTL Magyarország
*Forrás: Nielsen közönségmérés. 2016. 50. hetében, a 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőt (19:00-23:00) vizsgálva. Live+AsLive nézettségi adatok.