Kezdőlap Kecskemét Ösztönzésmenedzsment-szemlélet a vállalatvezetésben I.

Ösztönzésmenedzsment-szemlélet a vállalatvezetésben I.


Egy főnöknek nagyon fontos, hogy a csapat, amely körülveszi ne csak hatékony legyen, hanem hosszútávon is kitartson munkahelyén.
Ha munkáltatóként azt szeretnéd, hogy a kulcsembereid ne hagyjanak el és hosszú távon dolgozzanak veled együtt, ahhoz rendkívül körültekintően kell eljárnod.
Íme néhány alapvető hibalehetőség-kiküszöbölés, amellyel garantáltan megtarthatod a munkatársaidat.

  1. Alkalmazkodj a csapathoz

A cégedhez érkező új munkatárs eleinte ismerkedik a vezetőséggel, a kollégákkal, a munkahely légkörével, valamint a munkájához szükséges eszközökkel, csakúgy, mint a szervezeten belüli stratégiai gondolkodással, a rendszerszemlélettel és az etika minőségének a vizsgálatával.
Fontos, hogy a munkavállaló szakmai kompetenciájához mérten a számára megfelelő területen, illetve üzletágban alkalmazd, hiszen úgy lesz sikerélménye.

  1. Ismerd be, ha hibázol

    Általában az általad alkalmazott személy ismeri a saját feladatkörét és tisztában van a munkaköri leírásával. De vajon a vezető is tisztában van a saját feladataival és korlátaival? Bízik a munkatársaiban?
    Ami a kollégákat illeti, ők általában érzik, hogy kialakult-e a bizalom és látják a vezető hibáját is.
    Ha vezetőként beismerjük a hibáinkat és adott esetben elnézést kérünk a munkatársunktól, azzal fenntartjuk a bizalmi légkört és példát mutatunk nekik, hogy tévedni bizony emberi dolog.

Ez is igazolja, hogy meghatározó a vezetővel való viszony, amelynek a kulcsa nem más, mint a kommunikáció.

  1. Legyen kaland a munkába járás

Egy munkavállalónak rendkívül fontos, hogy minden nap örömmel érkezzen a munkahelyére. Ehhez hozzájárul a légkör, a környezet, a géppark, avagy a munkaeszköz is. A cég eredményességét nagyban befolyásolja, ha a munkatárs szereti, amit csinál, összhangban van a társaival, ezáltal pedig emeli a cég brandjét.

  1. Csapatépítés mesterfokon

A rugalmas munkavégzés mellett ma már gyakoriak az úgynevezett csapatépítő-tréningek, legyen az egy társadalmi célú közös jótékonykodás, egy ünnepléssel egybekötött főzés, vagy akár egy egyszerű beszélgetés.

  1. A motiváció fenntartása

A munkatársaid vágyai, szükségletei, érdekei, motivációi nagyon eltérőek lehetnek. Vannak azonban olyan alapelvek, amelyek irányvonalat, segítséget adnak a témában.

A tehetséges alkalmazottak szenvedéllyel fűtöttek. Ha ezt bátorítjuk, akkor növekszik a teljesítményük és elégedettebbek lesznek a munkájukban. Kutatások bizonyítják, hogy azok, akik a munkájuk során kiélhetik a szenvedélyeiket, megérezhetik a flow-élményt, azok ötször hatékonyabban és szívesen dolgoznak.

 

 

A tapasztalatok, visszajelzések alapján ezek a lépések a későbbiek folyamán megtérülnek az adott cég számára, és nem utolsó sorban elégedett, lojális, motivált dolgozókat tudhat a magáénak a vállalat.

 

Tiszteletteljes üdvözlettel:
Zimacsek Márta lapigazgató