Kezdőlap Média KIMAGASLÓ EREDMÉNNYEL INDULT AZ X-FAKTOR ELSŐ ÉLŐ SHOWJA*

KIMAGASLÓ EREDMÉNNYEL INDULT AZ X-FAKTOR ELSŐ ÉLŐ SHOWJA*

Az X-Faktor első élő showja lett a 44. hét legnézettebb műsora a kereskedelmi célcsoportban, amely nézőszámban és közönségarányában is messze a legkiemelkedőbb produkció volt.

Az X-Faktor szombati első élő adása magabiztosan kezdett, hiszen 34,3 százalékos, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarányával egyetlen csatorna sem tudott versenyezni. A vele szinte egy időben futó TV2-s Star Academy csupán 9,5 százalékot, míg a Párterápia című film 4,2 százalékot ért el a 18-49-es korosztály körében. Szombaton így a főműsoridőben 21,4 százalékpontnyi különbség volt az RTL Klub és a TV2 között, természetesen az előbbi javára. Így nem is volt kérdés, hogy a hét legnézettebb műsora 18-49-es korosztály körében az X-Faktor első élő showja lett, ezt a címet sorozatban negyedik alkalommal szerezte meg az egy év kihagyás után visszatérő produkció. Ráadásul a 42. és a 43. héten szombaton és vasárnap is a legnézettebb adásokkal az X-Faktor büszkélkedhetett. A vasárnapi adások ráadásul magabiztosan nyertek a Sztárban sztárral szemben, ami a múlt héten 27,3 százalékos közönségarányt ért el, amely ezúttal is csak a második helyre volt elegendő.

A kereskedelmi célcsoport 50 legnézettebb műsorából az első 20 helyen 19 RTL Klubos produkció található. A harmadik helyen az Aranyhaj és a nagy gubanc című amerikai animációs vígjáték végzett. A top10-be befér az összes múlt heti A Konyhafőnök adás, a 4., 5., 7., 9. és 10. helyen. A finálé hetére ráforduló műsor a múlt héten átlagosan 23,5 százalékos közönségarányt ért el.

A top20-ba belefért még a Barátok közt és az Éjjel-Nappal Budapest valamennyi, 44. heti epizódja, előbbi átlagosan 22,4, utóbbi pedig 20 százalékos átlagos közönségarányt ért el.

Ismét kiemelkedő nézettséget produkált az RTL Híradó vasárnapi kiadása, mely a hét 10. legnézettebb műsora volt a kereskedelmi célcsoportban, a november 2-ai Híradó pedig a 18., míg a november 1-jei a 20. helyen végzett. A top20-ba ezen kívül két amerikai blockbuster film került be: 12. helyen a Bosszúállók (20%), 16. helyen a Hobbit trilógia első része (16,3%) és a szombati Fókusz Plusz (16,9%).

A top50-be egyetlen kábelcsatorna fért be: a Film+-on október 31-én futó És megint dühbe jövünk című Bud Spencer és Terence Hill film 9,5 százalékos közönségarányával a 46. legnézettebb műsor volt a 44. héten a 18-49-es korosztálynál.

Az RTL Magyarország fölénye továbbra is megkérdőjelezhetetlen. A cégcsoporthoz tartozó csatornák 44. heti átlagos, főműsoridős közönségarány a kereskedelmi célcsoportnál 36,9 százalék volt, szemben a TV2 Csoport 21,5 százalékával. Ez egyben azt is jelenti, hogy az RTL Klub az idei főműsoridős esték 81 százalékát megnyerte.

*Forrás: Nielsen közönségmérés. 2016. 44. hetében, a 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőt (19:00-23:00) vizsgálva. Live+AsLive nézettségi adatok.