Ismét meggyőző fölénnyel nyerte a heti nézettségi versenyt az RTL Magyarország: csoportszinten több mint másfélszeres volt a különbség a 14. héten az RTL Magyarország és a TV2 csoport csatornáinak nézettsége között a 18-49 évesek körében, főműsoridőben. A legnézettebb csatorna ezúttal is az RTL Klub lett, ami ráadásul hétköznaponként, főműsoridőben, átlagosan 14 százalékkal járt a TV2 előtt.
Behozhatatlan volt az előnye a főműsoridős nézettségi versenyben a 14. héten az RTL Klubnak. A kiváló eredmény annak is köszönhető, hogy a 18-49 évesek körében átlagosan 14 százalékos volt a különbség az RTL Klub és a TV2 közönségarányában hétköznap esténként. Egészen döbbenetes volt a keddi nap, április 4-én ugyanis 16 százalékos volt a közönségaránybeli különbség főműsoridőben a 18-49 évesek körében, az RTL Klub javára. A TV2 aznapi mélyrepülését jól mutatja, hogy a főműsoridőben sugárzott Született Szobalányok című sorozat mindössze 4,4 százalékos közönségarányt produkált a kereskedelmi célcsoportban. Ezt jócskán felülmúlták ugyanabban a sávban az RTL Magyarország kábelcsatornáin futó műsorok. Az RTLII-n a Hagyjál főzni! ugyanis 6,3 százalékos közönségarányt ért el, míg a Cool-on a Dr. Csont 4,8 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 évesek nézők körében. Csütörtökön is jóval nagyobb közönségarányt értek el a kereskedelmi célcsoportban az RTL Magyarország kábelcsatornái, mint a TV2. A TV2-n a Szultána című sorozat ugyanis 3,3 százalékos közönségaránnyal ment, míg ugyanabban az idősávban a Cool-on a Dr. Csont 5,3 százalékot ért el, az RTLII-n a Hagyjál főzni! pedig 4,8 százalékot ért el a kereskedelmi célcsoportban. Az RTL Klub és a TV2 közötti, főműsoridős közönségaránybeli különbség egyébként április 6-án 15,8 százalékos volt.
Nemcsak a hétköznapokat, hanem az egész hetet nézve is megkérdőjelezhetetlen az RTL Klub vezető pozíciója a főműsoridős nézettségért vívott küzdelemben. A legnézettebb műsorokat összesítő top 50-es lista 35 helyén ugyanis az RTL Klubon futó műsorok szerepelnek. Például az RTL Klub saját gyártású gasztro-realityjének legújabb évada, a Konyhafőnök VIP, ami nagyon hamar a nézők egyik kedvence lett, olyannyira, hogy elmúlt heti részei kivétel nélkül bekerültek a top 10-be. Ráadásul igen előkelő helyekre: a lista második, hatodik, hetedik, kilencedik és tizedik helyezését érték el és átlagosan 24,5 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.
Az elmúlt heti főműsoridős adatokat összesítve természetesen ismét az élmezőnyben végzett az RTL Klub két, nagy sikerű, saját gyártású napi sorozata. Az Éjjel-Nappal Budapest a top 50-es lista harmadik, negyedik, ötödik, nyolcadik és tizenharmadik helyét zsebelte be és átlagosan 20,2 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A Barátok közt pedig ugyanebben a célcsoportban átlagosan 18,2 százalékos közönségarányt tudhatott magáénak.
Kimagasló teljesítménnyel futottak az RTL Klub Hírigazgatóságának műsorai is a 14. héten. Az RTL Klub Híradója átlagosan 20,2 százalékos közönségaránnyal futott a kereskedelmi célcsoportban, szemben a TV2 Tények című műsorával, ami 14,8 százalékot tudott csak produkálni ugyanebben a korcsoportban. Óriásit ugrott előre a nézettségi toplistán az RTL Klub Hírigazgatóságához tartozó Fókusz Plusz, ami a 13. héten a 31., a 14. héten viszont már a 17. legnézettebb műsor volt a 18-49 évesek körében és 19,4 százalékos közönségarányt ért el múlt szombaton.
Csoportszinten egyébként több mint másfélszeres volt a különbség a 14. héten az RTL Magyarország és a TV2 csoport csatornáinak nézettsége között a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben. Az RTL Magyarországhoz tartozó csatornák átlagos, 14. heti főműsoridős Live+As Live közönségaránya a 18-49-es korosztály körében ugyanis 31,5 százalék volt, míg a TV2 Csoport mindössze 19,1 százalékot ért el. Az RTL Klub főműsoridőben a kereskedelmi célcsoport körében idén eddig 92 estét nyert meg, míg a TV2 csupán négyet.