Rég nem látott különbség alakult ki az ország legnézettebb hírműsora, az RTL Híradó és a másfél éve a második helyen álló TV2 Tények műsora között. Június 14-én ugyanis az RTL Híradó a legjobb júniusi közönségarányát érte el a kereskedelmi célcsoportban, míg a Tények az elmúlt két hét legrosszabb eredményét produkálta.
Az RTL Híradó hosszú ideje a legnézettebb hírműsor, sikerét és erejét jól mutatja, hogy az elmúlt másfél évben stabilan tartja piacvezető pozícióját a kereskedelmi célcsoportban és a teljes lakosság körében is. Ebben az időszakban egyetlen olyan hónap sem volt, amikor elérték volna az RTL Klub hírműsorának közönségarányát.
Az elmúlt két hét eredményeit figyelembe véve az RTL Híradó és a TV2 Tények hírműsora közötti különbség a nyár első napjaiban még nőtt is a kereskedelmi célcsoport körében. Júniusban ugyanis az RTL Híradó átlagosan 20,2 százalékos közönségarányt ért el a Tények 15,8 százalékával szemben a 18-49-es korosztály körében.
A legnagyobb különbség június 14-én volt az elmúlt két hétben, nem is akármekkora: az RTL Híradó a kereskedelmi célcsoportban 23,6 százalékos közönségarányt ért el, ami messze felülmúlta a Tények mindössze 10,9 százalékos eredményét.
Jól fut az RTL Magyarország Hírigazgatóságához tartozó Fókusz is. Az 1 perc és nyersz! legutóbbi évadának végével, június 6-tól immár újra a Híradó után, főműsoridőben látható. Az infotainment műsor népszerűségét jól jelzi, hogy azóta átlagosan 20 százalékos közönségarányt ér el a 18-49-es korosztály körében.
(RTL Magyarország
Marketingkommunikációs osztály)