Kezdőlap Események Pulcinella: 3/4 d’once

Pulcinella: 3/4 d’once

A francia jazz-kvartett egy idén készült – sokféle hatásból építkező és merítkező – új felvételével jelentkezett a BMC Records-nál.

A 2004-ben, Toulouse-ban megalakult – Ferdinand Doumerc – szaxofon, fuvola; Florian Demonsant – harmonika; Jean-Marc Serpin – nagybőgő és Pierre Pollet – dob felállásban zenélő – Pulcinella már közel 500 koncertet adott. A kvartett mindenekelőtt koncertzenekarként aktív: számtalanszor szerepelt Franciaországban, többek között olyan neves fesztiválokon, mint a Jazz in Marciac, az Uzeste Musical, a Jazz sous les Pommiers, a Nancy Jazz Pulsations, a Les Rendez-vous de l’Erde, vagy a Le Festival Radio France. A hazai koncertek mellett vagy húsz másik országba is ellátogattak. Játszottak a tadzsikisztáni Dushanbe főterén, kétszer is végigturnézták Ukrajnát, fontos fesztiválokon vettek részt (mint a London Jazz Festival, a berni Jazzwerkstatt, a bolgár Varna Jazz Festival, vagy a szenegáli Saint-Louis Jazz Festival), Hanoi városa velük ünnepelte 1000 éves évfordulóját, és 2008 óta több albumot is rögzítettek Magyarországon.

A Pulcinella az évek során számos szakmai szervezet támogatását nyerte el: 2005-ben a Federation of Jazz Gigs, 2007-ben a Jazz Migration, 2008-ban a Chaînon manquant, 2009-ben a Cultures Frances Jazz Primeurs, 2012-13-ban pedig a Jeunesses Musicales de France felfedezettjei közé került be. A csapatot ugyanúgy lelkesíti a más zenészekkel való közös munka (Emile Parisien, Leila Martial, Andreas Schaerer, Troyka, Patrick Vaillant, Daniel Casimir), mint a társművészetekkel való találkozás lehetősége. Készítettek kísérőzenét színpadi művekhez és filmvetítésekhez, dolgoztak táncosokkal, zenéltek felolvasóesteken, kísértek cirkuszi előadásokat, hogy csak néhány példát említsünk.

Az itt hallható, izgalmasan sok hatásjegyet magán viselő nyolc szerzemény a szaxofonos Ferdinand Doumerc eredeti kompozíciója – egy kivételével, melyet a harmonikás Florian Demonsant jegyez. Masszívan jelen van persze az avantgárd hangulat – de elvontsága ellenére is mindvégig hamisítatlanul franciás ez az album. Nemcsak a domináló tangóharmonika miatt asszociálhatunk erre, de mert a másik fontos, mindvégig érzékelhető elemet az erőteljes népzenei hatások adják. Kimondott népzenei táncritmusok köszönnek vissza a zenei matériában.